برگزاری نشست علمی، تخصصی آخرین دستاوردهای کاووش محوطه پامنار خرم‌آباد

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از برگزاری نشست علمی-تخصصی پیرامون کاوش محوطه پامنار در خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، زهرا بهاروند نهم مهرماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: این نشست علمی به‌مناست هفته گردشگری و با حضور جمعی از باستان‌شناسان و همچنین احمد پرویز و پوریا خدیش سرپرستان کاوش محوطه پامنار خرم‌آباد، در ساختمان باشگاه افسران مجموعه فرهنگی، تاریخی قلعه فلک‌الافلاک برگزار شد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ادامه داد: در این نشست در خصوص آخرین دستاوردها، نتایج و یافته‌های بدست آمده از کاوش پامنار بحث و تبادل نظر شد.

او با بیان اینکه عملیات کاوش در محوطه پامنار خرم‌آباد ضمن اینکه بخشی از تاریخ و فرهنگ لرستان را برای مردم هویدا می کند، توسعه صنعت گردشگری را نیز در این منطقه به دنبال خواهد داشت افزود: تلاش می‌کنیم با اختصاص اعتبار عملیات کاوش را در این سایت مهم باستانی ادامه دهیم.

بهاروند اظهار کرد: در این کاوش، آثار و شواهد استقرار دوره پیش از اسلام که شواهدی از وجود آنها طی کاوش‌های جاری به دست آمده مورد بررسی و کنکاش دقیق قرار گرفته و غنای تاریخی، فرهنگی شهر خرم‌آباد و پیشینه آن روشن‌تر شده است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اضافه کرد: این آمادگی وجود دارد با حضور کارشناسان برجسته باستان‌شناسی استان، نشست های تخصصی و علمی با حضور دانشجویان این رشته در خصوص کاوش‌های مختلف در استان برگزار کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070900573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha