اجرای سد خرسان ۳ زیر ذره‌بین نظارت مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از بازدید فاطمه داوری مدیر کل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، مصطفی ده‌پهلوان رئیس پژوهشگاه وزارتخانه متبوع به همراه کارشناسان باستان شناسی از محل اجرای سد خرسان ۳ خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی پور عصر روز سه‌شنبه ۱۱مهرماه ۱۴۰۲،مدت بازدید مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور از محل اجرای سد خرسان ۳ را دو روز اعلام کرد و گفت: امروز بازدید از محل اجرای سد خرسان در استان چهارمحال و بختیاری انجام شد و فردا چهارشنبه 12 مهرماه از روستاهای مسیر اجرای سد در دهستان سادات محمودی شهرستان دنا از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هدف از این بازدید تصمیم‌گیری در خصوص نحوه تکمیل و مطالعات باستان‌شناسی اجرای سد خرسان ۳ است.

طالبی‌پور با بیان اینکه با اجرای این سد ۱۵ روستای کهگیلویه و بویراحمد زیر آب می‌رود، افزود: در این مطالعات تلاش می‌شود تمام منافع مردم در نظر گرفته شود.

او ادامه داد: تا کنون در مسیر اجرای سد خرسان ۳ در دهستان سادات محمودی بیش از شش فصل کاوش باستان‌شناسی صورت گرفته است.

سد خرسان۳، بر روی رودخانه خرسان در شهرستان لردگان و استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این سد با جنس بتنی با ارتفاع ۱۹۵ متر، مخزنی با حجم ۱۱۸۵ میلیون مترمکعب است.

با احداث این سد تعداد ۲۴ روستا با بیش از ۸۰۰ خانوار در دو استان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد به زیرآب خواهد رفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071200747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha