زنجان شهری است که از فلز بی‌جان و بی‌روح هنر می‌آفریند

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: زنجان شهری است که از فلز بی‌جان و بی‌روح هنر می‌آفریند و صنایع‌دستی و میراث ناملموس اقتصاد هویت‌بنیان است.

به‌ گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان؛ مریم جلالی شب گذشته ۱۱ مهرماه سال ۱۴۰۲ در مراسم اختتامیه جشنواره آش اظهار کرد: در این روز نیکو که مزین به نام مبارک پیامبر اکرم (ص) پیامبر خوبی‌هاست، شاهد شادی مردم زنجان هستیم.

زنجان شهری است که از فلز بی‌جان و بی‌روح هنر می‌آفریند

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: شانزدهمین جشنواره آش و هفدهمین نمایشگاه صنایع‌دستی که دو رویداد ملی در تقویم گردشگری هستند، حاصل میزبانی گرم مردم زنجان است.

او ادامه داد: امروز در زنجانی هستیم که شهر صنایع‌دستی است. زنجان شهری است که از فلز بی‌جان و بی‌روح هنر می‌آفریند و این هنر قیمت ندارند.

جلالی گفت: امروز در زنجانی هستیم که ایران کوچک را نشان می‌دهد و غرفه به غرفه آن آوردگاه هنر زن ایرانی است؛ کسی که بر سفره خود هنر می‌گذارد.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: ما آش را به جاش با سفال و ظرف و شیشه و مس می‌شناسیم و این هنر ایران است.

زنجان شهری است که از فلز بی‌جان و بی‌روح هنر می‌آفریند

او گفت: امیدواریم بتوانیم با صنایع دستی و میراث ناملوس اقتصاد هویت بنیان را رونق دهیم چون معیشت هویت‌بنیان است، چون مردمی و خانواده محور است.

جلالی ادامه داد: امیدواریم با برگزاری این جشنواره‌ها بتوانیم زنجان را به جهان بشناسانیم و این فستیوال بین‌المللی شود.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه مردم زنجان با جشنواره آش مردم ایران را نمک‌گیر کرده‌اند، گفت: امیدواریم با همگرایی استان زنجان و نام ایران را در تاریخ بشناسانیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071200763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha