تدوین نقشه راه گردشگری همدان تا ۲ ماه آینده/ علیصدر و هگمتانه دو بال گردشگری همدان هستند

استاندار همدان گفت: بدون نقشه راه نمی‌توان در حوزه گردشگری به اهداف والا رسید، به همین منظور تدوین نقشه راه گردشگری همدان ضروری است و تا دو ماه آینده آماده می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،  گردشگری و صنایع‌دستی همدان، علیرضا  قاسمی فرزاد در همایش بزرگداشت روز جهانی و هفته گردشگری با عنوان این مطلب گفت: اقتصاد همدان باید حول محور گردشگری باشد و این موضوع به نقشه راه و برنامه‌ریزی نیاز دارد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه همدان همواره در طول فراز و نشیب‌ تاریخ درخشیده است، اظهار کرد: همدان‌ استانی زیباست و ما به تاریخ کهن و میراث فرهنگی گرانبهایی این استان افتخار می‌کنیم. 

او افزود: این استان دارای ۱۹۰۰ اثر تاریخی و طبیعی است که این امر نشان دهنده ظرفیت‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی همدان است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه بسیاری از ظرفیت‌های حوزه گردشگری همدان هنوز فعال نشده است، ادامه داد: در استان همدان ۹۰۰ روستا وجود دارد که بسیاری از آنها قابلیت جذب گردشگر را دارد، بنابراین باید با کمک جوامع محلی این ظرفیت مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه غار علیصدر و هگمتانه دو بال گردشگری همدان هستند، اظهار کرد: ظرفیت‌های گردشگری استان همدان را نباید دست کم بگیریم، همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، نماد تاریخ در دوره مادها و هخامنشیان است و در طول تاریخ همواره روی پا بوده است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه گردشگری باید به محور اقتصاد همدان تبدیل شود، گفت: با توجه به کمبود آب و معضل فروچاله‌ها گردشگری باید به محور اقتصاد استان همدان تبدیل شود.

او در ادامه به دو شهر جهانی سفال لالجین و مبل و منبت ملایر اشاره و اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های گردشگری همدان استفاده کنیم و قدر داشته‌هایمان را بدانیم.

استاندار همدان بر ورود جدی‌تر بخش خصوصی و مشارکت مردمی برای تقویت حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: دفاتر خدمات گردشگری و راهنمایان برای معرفی هرچه بیشتر همدان و کمک به جذب گردشگر به این استان بیش از پیش تلاش کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071200791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha