سرمایه‌گذاری سبز، گامی مثبت در مسیر توسعه گردشگری همدان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: همدان ظرفیت‌های بسیاری دارد که می‌تواند در کنار معرفی آثار خود، سرمایه‌گذاری‌های سبز را هم داشته باشد و مسیر توسعه استان را رقم بزند.

به  گزارش میراث ‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی  اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم‌علیزاده در همایش هفته گردشگری همدان اظهار کرد: گردشگری زبان مشترک بین تمدن‌ها و مسیری سبز بین جوامع است و دو اتفاق مهم را رقم می‌زند.

مدیرکل میراث‌فرهنگ، گردشگری و صنایع‌دستی همدان با اشاره به اینکه این صنعت هم بُعد آموزشی دارد و هم در ذهن ما خاطره ایجاد می‌کند، افزود: گردشگری مسیری برای انتقال فرهنگ و تجربه بین تمدن‌های مختلف است.

او با بیان اینکه گردشگری با رشد تکنولوزی همراه است، عنوان کرد: امروزه دنیا برای رونق گردشگری از تکنولوژی مدرن روز استفاده می‌کند.

معصوم‌علیزاده در ادامه به شعار امسال روز جهانی و هفته گردشگری با عنوان «گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های سبز» اشاره کرد و گفت: استان همدان ظرفیت‌های بسیاری دارد که می‌تواند در کنار معرفی آثار خود، سرمایه‌گذاری‌های سبز را هم داشته باشد و مسیر توسعه استان را رقم بزند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی همدان ضمن قدردانی از تمام دستگاه‌هایی که برای ثبت جهانی هگمتانه پای کار بودند، ادامه داد: برای جهانی شدن همدان همگی در یک محور و با یک فرمان‌ پای کار ثبت جهانی ایستادند و به زودی جشن ثبت جهانی را خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071200794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha