مطالعه طراحی موزه مردم‌شناسی قلعه والی ایلام آغاز شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از آغاز مطالعه طراحی موزه مردم‌شناسی واقع در قلعه والی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی امروز ۱۲ مهرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: با اعتبار ملی تخصیص یافته به مبلغ ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی  طرح مطالعه موزه مردم شناسی قلعه والی واقع در شهر ایلام آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: این مطالعه با متد جدید و به‌روز شامل جانمایی، نورپردازی، ویترین، عناصر فرهنگی مردم‌شناسی استان و ... است.

شرسیفی بیان کرد: در حال حاضر موزه مردم‌شناسی از غنی‌ترین موزه‌های تخصصی مردم‌شناسی محسوب می‌شود که معرفی اقوام کرد، لر، لک و عرب در اتاق‌های قلعه والی از بخش‌های مهم موزه است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام تصریح کرد: این گنجینه به سبب تنوع غرفه‌ها و موضوع‌ها، مورد توجه خاص گردشگران و دوست‌داران فرهنگ ایران و ایلام قرار گرفته است چرا که موزه مردم‌شناسی نماد فرهنگی استان برای شناساندن مولفه‌های فرهنگی، اجتماعی، ارزش‌ها، اعتقادات و باورهای مردم ایلام در گذشته بوده است.

او گفت: یکی از بناهای مهم دوره قاجاریه در شهر ایلام قلعه والی است که توسط غلامرضا خان والی در سال ۱۳۲۶ قمری بر روی تپه‌ای به نام چغا میرگ ساخته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071200824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha