هفتمین نشست گروه کارشناسان ارشد گردشگری کشورهای اکو در اردبیل برگزار شد

هفتمین نشست گروه کارشنان ارشد کشورهای عضو اکو در محل نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، قبل از ظهر امروز ۱۲ مهرماه ۱۴۰۲ هفتمین نشست گروه کارشناسان ارشد کشورهای عضو اکو با حضور مسئولان گردشگری این کشورها در محل نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد.

معاون گردشگری ایران که ریاست این نشست را برعهده داشت گفت: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ دلیلی برای انتخاب اردبیل به عنوان میزبان پنجمین نشست وزرای گردشگری و هفتمین نشست گروه کارشناسان ارشد بود که امروز نشست کارشناسان برگزار و دستور جلسات مشخص آن بررسی شد.

علی اصغر شالبافیان افزود: بررسی نحوه همکاری اعضای حاضر و جامعه تورگردانان کشورهای عضو، ارائه گزارش درمورد نحوه کنترل بیماری کرونا و همچنین ارائه پیشنهادی از ایران با محوریت آب‌های درمانی از جمله دستور جلسات این نشست بود.

او تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای در دبیرخانه اکو بامحوریت آب‌های درمانی شکل بگیرد و تجربیات مشترک ایران و ترکیه در این زمینه برای رونق گردشگری سلامت در کشورهای عضو مورد استفاده قرار بگیرد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی ادامه داد: همچنین انتخاب پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو برای سال ۲۰۲۶ میلادی بحث دیگر این جلسه بود که به اتفاق آرا شهر شوشا در کشور جمهور آذربایجان برای این امر انتخاب شد.

شالبافیان با اشاره به ویژگی نشست اردبیل، اضافه کرد: در این نشست علاوه بر بخش دولتی، فعالان بخش خصوصی کشورهای عضو هم حضور دارند که در نشست B۲B حضور خواهند داشت و می‌تواند دستاورد خوبی برای استان اردبیل و کشور داشته باشد.

پنجمین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو نیز ۱۳ مهرماه در اردبیل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071200841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha