جشن بزرگ وحدت با هدف ترویج گردشگری معنوی و فرهنگی در ایرانشهر برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) ویژه برنامه جشن وحدت و همدلی با هدف ترویج گردشگری معنوی و فرهنگی در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان، رحمان ریگی بیان کرد: به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفرصادق ع و تقارن آن با هفته گردشگری مراسم جشن وحدت با حضور مسئولان و مردم ایرانشهر در محل بوستان نماز ایرانشهر برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر افزود: با رجوع به خاطرات رهبر معظم انقلاب می توان دید که ایشان ایرانشهر را خواستگاه اصلی هفته وحدت دانسته از اینرو اولین جشن هفته وحدت نیز در سال ۱۳۵۶ با حضور معظم له و روحانیون اهل سنت در ایرانشهر برگزار شد که این مهم نشان از جریان فرهنگی برای گسترش گردشگری معنوی و فرهنگی دارد.

او ادامه داد: در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از دست آوردهای فعالین گردشگری و هنرمندان صنایع دستی این شهرستان نیز به نمایش درآمد.

ریگی اظهار کرد: اجرای موسیقی و مسابقات بومی محلی از دیگر برنامه های جشن وحدت در ایرانشهر بود که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

گفتنی است پس از برگزاری این جشن دانش آموزان مدارس ایرانشهر بازدیدی از بیت مقام معظم رهبری انجام دادند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071200852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha