دومین رویداد گردشگری گلرنگ در کبودرآهنگ برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کبودراهنگ گفت: دومین رویداد گردشگری گلرنگ(کاغاجیله) در روستای قباق تپه شهرستان کبودراهنگ برگزار شد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، مهدی غلامی گفت:  این جشنواره با حضور فرماندار شهرستان کبودراهنگ،نماینده مردم شهرستان های بهار کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی ، مقامات دولتی، مردم محلی و گردشگران  در سالن ورزشی روستا برگزار شد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کبودراهنگ گفت: در این جشنواره گردشگری که به مناسبت هفته گردشگری برگزار شد اجرای موسیقی سنتی،اجرای طنز لیمو ترش،مسابقات شاد و شعر طنز محلی به نمایش گذاشته شد.

غلامی گفت: این روستا با ظرفیت کشت نزدیک ۷۰۰ هکتار در سال بیشترین میزان کشت در استان را به خود اختصاص داده و برای مدت ۲ سال پی در پی شاهد برگزاری این جشنواره در این روستا هستیم که در نهایت باعث ثبت این رویداد گردشگری گلرنگ به نام قباق تپه در سامانه رویداد گردشگری شده است.

او افزود: در شهرستان کبودراهنگ ۵ جشنواره برای سال جاری پیش بینی شده که رویداد گردشگری انگور و گلرنگ برگزار شده و رویدادهای گردشگری فرش مهربان شیرین سو،گوسفند مهربان گل تپه و روز حماسی ۵ آبان شهر کبودراهنگ در حال برنامه ریزی برای اجرا است.

در پایان جشنواره از دو نفر از تولید کنندگان برتر گلرنگ و همچنین یک نفر از کارآفرینان برتر گردشگری شهرستان تقدیر  شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071300890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha