اصفهان و سن‌پترزبورگ در مسیر توسعه گردشگری / خواهرخواندگی اصفهان و روسیه فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در دیدار مسئولان استان سن‌پترزبورگ کشور روسیه بر توسعه گردشگری میان دو شهر تاریخی سن‌پترزبورگ و اصفهان تأکید کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، روز گذشته ۱۲ مهرماه، مامیشف نظامی عادل خانویج معاون کمیته روابط خارجی و معاون استاندار سن‌پترزبورگ، گویچیا نانامارگوشونا معاون کمیته توسعه گردشگری استان سن‌پترزبورگ و بوریس بورمیستروف سرکنسول روسیه در اصفهان با حمیدرضا محققیان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان دیدار کردند.

در این دیدار که با حضور محسن اصلانی نماینده نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان و سید امین مرتضوی رییس اداره روابط بین‌الملل شهرداری و تنی چند از مدیران اداره‌کل در محل تالار جلسات اداره‌کل برگزار شد، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: بی‌تردید استان اصفهان با ۱۰۷ هزار کیلومترمربع وسعت، تنوع اقلیمی و قومی و با دارا بودن آثار و جاذبه‌های متنوع تاریخی و طبیعی، از مسیر مناسبی برای توسعه گردشگری با استان زیبا و تاریخی سن‌پترزبورگ برخوردار است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با ثبت جهانی کاروانسراهای تاریخی در اصفهان، تعداد آثار تاریخی ملموس و ناملموس اصفهان که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده به ۱۷ اثر افزایش‌یافته که همین نکته نشان‌دهنده ظرفیت عظیم این استان در حوزه گردشگری است.

او افزود: در طی سال ۱۴۰۱ و نیمه اول ۱۴۰۲ خورشیدی درصد قابل‌توجهی از گردشگری خارجی اصفهان به دو کشور چین و روسیه اختصاص‌یافته، لذا امیدواریم با توجه به خواهرخواندگی دو شهر اصفهان و سن‌پترزبورگ شاهد توسعه روابط فرهنگی و گردشگری میان این دو استان باشیم.

محققیان تصریح کرد: اقدام دولت جمهوری اسلامی ایران در لغو روادید میان ایران و بیش از ۵۰ کشور جهان ازجمله روسیه فرصت مناسبی را برای توسعه گردشگری این دو استان تاریخی ایجاد کرده، لذا غرامت‌های تاریخی میان دو کشور، حسن هم‌جواری و پیشینه ارتباطات فرهنگی اصفهان و سن‌پترزبورگ می‌تواند به توسعه گردشگری این دو استان بینجامد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تأکید کرد: در حال حاضر در حال تعلیم راهنمایان روس زبان در اصفهان هستیم تا بتوانیم شیوه‌های مناسب توسعه گردشگری میان دو مجموعه را فراهم‌سازیم، همچنین با مسئولان ارشد استان در حال مذاکره برای ایجاد یک خط هوایی میان روسیه و اصفهان هستیم.

خواهرخواندگی اصفهان و روسیه فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری

در این ادامه این نشست مامیشف نظامی عادل خانویج معاون کمیته روابط خارجی و معاون استاندار سن‌پترزبورگ نیز ضمن ابلاغ سلام الکساندر بلکوف استاندار این استان و ابراز خرسندی از سفرش به اصفهان، گفت: برای اولین بار است که به اصفهان سفر می‌کنم، لکن آن‌قدر محو زیبایی‌های این شهر شده‌ام که امیدوارم مجدداً به اصفهان سفر کنم.

معاون کمیته روابط خارجی و معاون استاندار سن‌پترزبورگ ادامه داد: سال آینده بیستمین سال عقد خواهرخواندگی میان اصفهان و سن‌پترزبورگ است، لذا امیدواریم با همکاری‌های مسئولان دو استان، جشنواره باشکوهی در قالب هفته فرهنگی سن‌پترزبورگ همراه با حضور هنرمندان اصفهانی، فعالان فرهنگی و فعالان گردشگری اصفهان برگزار کنیم.

او افزود: تحریم دو کشور روسیه و ایران توسط کشورهای خارجی بستر مناسبی را فراهم آورده تا ارتباطات فرهنگی میان شهر سن‌پترزبورگ با پیشینه تاریخی چند صدساله و با بیش از ۸ میلیون نفر جمعیت با شهر تاریخی و کهن اصفهان فراهم آید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071300899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha