غرفه‌های برتر جشنواره ملی آش و نمایشگاه ملی صنایع‌دستی معرفی شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: با پایان داوری، غرفه‌های برتر جشنواره ملی آش و نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در هفته گردشگری معرفی شدند.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان؛ سید سعید صفوی با اشاره به پایان داوری غرفه‌های آش گفت: خوشبختانه امسال نیز شاهد استقبال گردشگران از جشنواره آش بودیم و ظرفیت مراکز اقامتی پر شده است.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اینکه تقریبا ۱۰۰ درصد ظرفیت هتل‌ها به خاطر برگزاری جشنواره آش پر شده است، افزود: این امر نشان از استقبال بی‌نظیر مردم است.  

او با اشاره به اینکه داوران با حضور در جشنواره آش به صورت تخصصی آش‌های جشنواره را ارزیابی کردند، گفت: با پایان فرآیند داوری غرفه‌های برتر مشخص شد. این غرفه‌ها با در نظر گرفتن عناصری چون اصالت، طعم، بو و مزه، بهداشت، تزئین و سفره آرایی، جا افتادگی و ارائه درست دستور طبخ، به بررسی آش های بخش مسابقه ملی پرداخته و منتخبین جشنواره به دبیرخانه اعلام شدند. و برخورد با مشتریان ازانتخاب شدند که ۴ داور کشوری و یک داور بومی این موضوعات را بررسی کردند.  

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اضافه کرد: از میان غرفه‌های شرکت کننده در رویداد ملی آش، ۳ غرفه به عنوان غرفه‌های برتر انتخاب شدند و فریبا محمودی از زنجان به عنوان نفر اول، فهیمه صالحی از استان کرمانشاه نفر دوم و سمیه محرمی و سوینج موسوی به عنوان نفرت سوم برگزیده شدند.

صفوی بیان کرد: در غرفه‌ های صنایع‌دستی هم مریم رضاتیی با غرفه سفال و سرامیک استان سمنان در رتبه اول، عبدالله خورانی با غرفه موج بافی ایلام در رتبه دوم، نازنین منصور آبادی با غرفه احجام چوبی کیش و حمید اوصانلو با غرفه مس زنجان در رتبه سوم، زهرا غریبه به عنوان غرفه برتر اخلاق و غرفه مشبک و منبت حمید قاسمی زاده به عنوان غرفه خلاق در هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی انتخاب شدند.  

انتهای پیام/

کد خبر 1402071300903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha