با ثبت جهانی هگمتانه تازه ابتدای راه خواهیم بود

شهردار همدان با تاکید بر اینکه پس از خروج ارزیاب یونسکو نباید تصور کنیم که کار ثبت جهانی به پایان رسیده، افزود: هنوز ابتدای راه هستیم و باید برنامه ریزی زمانبندی شده در راستای استانداردسازی‌های مدنظر یونسکو داشته باشیم.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان،  سیدمسعود حسینی با اشاره به فعالیت چشمگیر مدیریت شهری در بهسازی و مرمت گذر تاریخی بازار این شهر گفت: عملیات مرمت و بازسازی راسته سمسارخانه شروع شده و پیش از این نیز اقداماتی در راسته گلشن انجام دادیم.

شهردار همدان همراهی اصناف و پوشش مطلوب رسانه را بسیار مهم برشمرد و افزود: عملیات عمرانی شهرداری توسط شرکت عمارت خورشید در بازار همدان آغاز شده و امیدواریم با تامین بودجه بتوانیم با سرعت بیشتری این پروژه را نونوار کنیم.

او با بیان اینکه امیدواریم زیرساخت‌های لازم برای ثبت جهانی فراهم شود یادآور شد: با همراهی و مشارکت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی می‌توانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

حسینی با پراهمیت برشمردن موضوع پرونده ثبت جهانی هگمتانه نیز گفت: هگمتانه متعلق به ایران است و امیدواریم خروجی کارهایی را که در راستای ثبت جهانی انجام داده‌ایم منجر به بازدید پرشمار گردشگران به ویژه خارجی شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071400944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha