میهمانان نشست وزرای گردشگری اکو از محوطه تاریخی شهریری بازدید کردند

میهمانان نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو شامل کارشناسان گردشگری، مسئولان دبیرخانه اکو و خبرنگاران خارجی حاضر در این برنامه از محوطه باستانی شهریری در مشگین شهر بازدید کردند.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، روز جمعه 14 مهرماه 1402 میهمانان نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو شامل کارشناسان گردشگری، مسئولان دبیرخانه اکو و خبرنگاران خارجی حاضر در این برنامه از محوطه باستانی شهریری در مشگین شهر بازدید کردند.

معاون دبیرکل اکو در این بازدید گفت: از مسئولان استان تشکر می‌کنم که برنامه بازدید از این محوطه باستانی را تدارک دیدند، این منطقه تاریخ هشت هزار ساله‌ای دارد و نه تنها متعلق به ایران بلکه متعلق به تمام دنیا است.

مدیر گردشگری سازمان اکو نیز در این بازدید تاکید کرد: اردبیل نه تنها در حوزه طبیعی بلکه در حوزه تاریخی و فرهنگی هم جاذبه‌های ویژه‌ای دارد که قابل توجه هستند و ما محوطه باستانی شهر یری را در فهرست سایت‌های معتبر اکو ثبت می‌کنیم.

در این بازدید خبرنگاران شبکه‌ها و خبرگزاری‌های خارجی از کشورهای ترکیه، انگلستان، ایتالیا، آمریکا و خبرنگاران رسانه‌های داخلی از محوطه باستانی شهریری گزارش تهیه کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071500995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha