روستاهای زیادی از لرستان قابلیت ثبت در فهرست جهانی جهان‌گردی را دارند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از قابلیت بالای روستاهای لرستان برای ثبت در فهرست جهانی جهان‌گردی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: روستاهای زیادی از لرستان با دارا بودن شاخصه‌های مهم و کم‌نظیر قابلیت ثبت در فهرست جهانی جهان‌گردی را دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: برخی از روستاهای لرستان از جمله روستای سنگتراشان خرم‌آباد، دره‌تخت ازنا، ونایی بروجرد، روستای و چال‌فهره الیگودرز روستاهایی هستند که علاوه بر روستای بیشه قابلیت ثبت در فهرست جهانی جهان‌گردی را دارند.

او ادامه داد: در سال جاری نیز از بین صد روستای کشور، روستای بیشه با شاخص‌های مهم از جمله آبشار، ایستگاه قطار، پل تاریخی، رودخانه و آیین‎های محلی، برای ثبت در فهرست جهانی جهان‌گردی(WTO) انتخاب و پرونده آن ارسال شده است.

حسن‌پور با بیان اینکه آبان‌ماه امسال نتایج بررسی پرونده ده روستای کشور از جمله روستای بیشه که به سازمان جهانی جهانگردی معرفی شده اعلام خواهد شد افزود: برای ثبت روستاها در فهرست جهانی جهانگردی پرونده کامل شاخصه‌های آن روستا از جمله جاذبه‌های تاریخی، آیینی، معیشتی و مذهبی در قالب یک پرونده از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تهیه و برای سازمان جهانی جهانگردی ارسال می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اضافه کرد: خوشبختانه روستای بیشه از پتانسیل‌های زیادی در این زمینه برای ثبت جهانی برخوردار است که این مهم می‌تواند در توسعه صنعت گردشگری، بخصوص حضور گردشگران خارجی در لرستان بسیار تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071501006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha