افزایش تعاملات نیروی انتظامی با اداره میراث‌فرهنگی دامغان

در دیدار رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با فرمانده انتظامی شهرستان دامغان بر ضرورت افزایش همکاری‌ها در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری تأکید شد.

 به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان، مجتبی اکبرپور روز شنبه 15 مهرماه 1402 در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی شهرستان دامغان، به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی، گفت: نظم و امنیت امروز جامعه حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه خدوم نیروی انتظامی است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان افزود: امنیت زیرساخت تمام فعالیت‌های بشری جایگاه ویژه‌ای در جوامع دارد و همه پیشرفت‌های در سایه امنیت به وجود می‌آید.

اکبرپور به نقش تعیین‌کننده‌ نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان به‌عنوان بازوی اجرایی این اداره‌ در هماهنگی‌ و توسعه همکاری‌ها با نیروی انتظامی اشاره و تصریح کرد: بهره‌مندی هر چه بیشتر از توان و تخصص نیروی انتظامی درخصوص مقابله با حفاری‌های غیرمجاز و قاچاق اشیای تاریخی در بخش میراث‌فرهنگی و کمک به افزایش ضریب امنیت برای گردشگران در حوزه گردشگری بسیار مؤثر و راهگشا خواهد بود.

فرمانده انتظامی شهرستان دامغان میراث‌فرهنگی را متعلق به همه مردم دانست و افزود: همه باید در حفاظت از میراث‌فرهنگی و انتقال آن به نسل‌های آینده تلاش کنیم.

عرب بابیان اینکه برای توسعه گردشگری و صیانت از آثار تاریخی دامغان آمادگی کامل داریم، تصریح کرد: آثار تاریخی شناسنامه مردم دامغان است و اجازه نخواهیم داد سودجویان به میراث‌فرهنگی تعرض کنند.

در پایان این دیدار انعقاد تفاهم‌نامه همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی با پاسگاه‌ها و کلانتری‌های شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071501023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha