تولید محتوا و معرفی جامع عامل مهم ترغیب شهروندان برای بازدید از موزه‌های شهرداری تبریز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی تولید محتوا و معرفی جامع را عامل مهم ترغیب شهروندان برای بازدید از موزه‌های شهرداری عنوان کرد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه‌زاده ضمن اعلام این خبر گفت: امروزه، صنعت گردشگری با ویژگی‌های خاص خود، صنعتی پویا با آینده‌ای روشن تلقی می‌شود. سرمایه‌گذاری در این صنعت در تمام شهرهای دارای جاذبه‌های جهانگردی دنیا روبه افزایش و جذب گردشگران داخلی و خارجی به رقابتی فزاینده در صنعت گردشگری تبدیل شده است. زیرا این صنعت نه‌تنها در پیشبرد اقتصاد شهری و درآمدهای ارزی نقش دارد بلکه صنعتی است پاکیزه و عاری از آلودگی و در عین حال ایجادکننده مشاغل جدید است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: براساس نظرسنجی انجام شده توسط واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز با طرح سؤال «با رایگان شدن بازدید از موزه‌های شهرداری تبریز شامل موزه ساعت، موزه فوتبال، خانه موزه ادبی استاد شهریار، خانه موزه علی مسیو و خانه نیکدل، از این اماکن دیدن کرده‌اید؟ الف) بله ب) خیر» و از طریق شبکه‌های مجازی انجام پذیرفت. طبق نتایج بدست آمده از مجموع ۱۳هزار و ۸۰۷ نفر شرکت‌کننده ۷۲درصد گزینه خیر و تنها ۲۸درصد گزینه بله را انتخاب کردند.

حمزه‌زاده اظهار کرد: با نگاهی بر نتایج این نظرسنجی می‌توان عوامل متعدد دیگری را نیز در ترغیب شهروندان به بازدید از موزه‌ها دخیل دانست. ضعف در معرفی این اماکن به شهروندان و عدم معرفی تاریخ و هویت شهر به شهروندان می‌تواند یکی از این عوامل باشد. لذا با همراهی دارندگان شبکه‌های مجازی پرمخاطب و تولید محتواهای گردشگری، می‌توان تأثیر بسزایی در معرفی اماکن و آثار تاریخی تبریز و آذربایجان ایفا کرد تا علاوه بر ترغیب شهروندان به دیدن از این اماکن، باعث جذب توریست از دیگر شهرها و حتی مسافران خارجی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071701137

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha