بررسی ارائه تسهیلات به ۲۸ طرح گردشگری و صنایع‌دستی البرز/ حمایت از بخش خصوصی لازمه توسعه زیرساخت‌های گردشگری

معاون گردشگری البرز از بررسی ارائه تسهیلات تبصره ۱۸ از محل بودجه ۱۴۰۱ برای ۱۷ طرح گردشگری و ۱۱ طرح صنایع‌دستی البرز خبر داد و حمایت از بخش خصوصی را لازمه توسعه زیرساخت‌های این حوزه در استان عنوان کرد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، کمیته کارشناسی بررسی تسهیلات تبصره ۱۸ از محل بودجه ۱۴۰۱ در خصوص ۲۸ طرح تأسیسات گردشگری و صنایع‌دستی با حضور نماینده استانداری، اقتصاد و دارایی، اداره کار، معاونان و کارشناسان اداره کل میراث‌فرهنگی البرز روز دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

شهرام‌ علی‌محمدی معاون گردشگری البرز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان البرز در زمینه گردشگری ایجاد زیرساخت‌ها در استان را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: برای این منظور نیاز به حمایت از بخش خصوصی و ارائه تسهیلات مناسب به آن‌هاست.  

او افزود: هر کدام از شهرستان‌های استان البرز ظرفیت خاصی برای توسعه گردشگری دارند که باید مورد توجه قرار بگیرد.  

علی‌محمدی با اشاره به نقش موثر گردشگری در توسعه اقتصادی کشورهای مختلف جهان اظهار کرد: حمایت از بخش خصوصی با ایجاد تأسیسات گردشگری می‌تواند به گسترش اشتغال این حوزه کمک کند.

شهرزاد تیمورزاده سرپرست معاونت صنایع‌دستی البرز نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های بالای البرز در زمینه صنایع‌دستی گفت: با توجه به مهاجر پذیری البرز صنایع‌دستی این استان از لحاظ تنوع و طرح در کشور پیشرو است.

او با اشاره به حضور هنرمندان کشوری در البرز اظهار کرد: به عنوان مثال در روستای گلستانک هنرمندانی فعالیت می‌کنند که از لحاظ کشوری مطرح بوده و جزو برترین فعالان این حوزه هستند.

به گفته سرپرست معاونت صنایع‌دستی البرز حمایت از این بخش در راستای توسعه اشتغال و همچنین گردشگری استان بسیار ضروری است.  

انتهای پیام/

کد خبر 1402071701168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha