لزوم اجرای گشت‌های ارزان‌قیمت در دزفول/ اولویت ما در گردشگری توسعه زیرساخت‌ها است

در دیدار فعالان گردشگری دزفول با فرماندار این شهرستان، بر لزوم اجرای گشت‌های ارزان‌قیمت به‌منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان تأکید شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، این دیدار، روز گذشته ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲، به‌مناسبت هفته گردشگری، باحضور علیرضا خردمند فرماندار ویژه شهرستان دزفول، حمیدرضا خادم سرپرست میراث‌فرهنگی و جمعی از فعالان حوزه گردشگری شهرستان در محل فرمانداری دزفول برگزار شد.

دزفول توانایی به رخ کشیدن گردشگری خود را دارد

در ابتدای این نشست، حمیدرضا خادم با تبریک هفته گردشگری به همه فعالان این حوزه و قدردانی از زحمات آن‌ها و ضمن تشکر از فرماندار شهرستان بابت تدارک این دیدار گفت: دزفول دارای ظرفیت‌های بالقوه و بسیار زیادی در حوزه گردشگری است و ما از همه فعالین گردشگری که در شناساندن این ظرفیت‌ها زحمت می‌کشند و این شهرستان را به شهرستانی گردشگرپذیر تبدیل می‌کنند تشکر می‌کنیم.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول با بیان این‌که بالأخره موضوعات و مشکلاتی بر سر راه وجود دارند که با امید به خدا و همکاری مسئولان به یاری خدا معضلات از سر راه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و افرادی که در زمینه گردشگری فعالیت می‌کنند برداشته خواهد شد افزود: این دیدار برای اطلاع‌رسانی و این که دغدغه‌های دفاتر خدمات مسافرتی و فعالان گردشگری را بشنویم تدارک دیده شد تا با همکاری دیگر مسئولان راهکارهای بسیار خوبی در این حوزه پیش روی این فعالان قرار دهیم.

او تصریح کرد: باید پذیرفت که اقتصاد خیلی از کشورها حول محور صنعت گردشگری درحال چرخش است و شهرستان دزفول بدلیل ظرفیت‌های خدادادی توانایی این را دارد که روی این موضوع کار کند و گردشگری خود را به رخ خیلی از شهرها و کشورهای دیگر بکشد.

خادم با تأکید بر این‌که ما چیزی از بقیه کشورها کم نداریم بلکه بیشتر هم داریم اضافه کرد: ما خوشبختانه با رودخانه، بیشه‌ها، کوه‌ها، دره‌ها و باغ‌های‌مان می‌توانیم بسیاری از گردشگرها را جذب کنیم.

او ابراز امیدواری کرد: چرخه اقتصادی گردشگری و اقتصاد سبز روز به روز در دزفول بیشتر شود و افراد زیادی را بتوانیم در این صنعت جذب کنیم.

لزوم اجرای گشت‌های ارزان‌قیمت در دزفول/ اولویت ما در گردشگری توسعه زیرساخت‌ها است

اولویت اول ما در بخش گردشگری توسعه زیرساخت‌ها است

فرماندار دزفول نیز در این نشست اظهار کرد: باتوجه به وجود ظرفیت‌های بسیار زیاد شهرستان دزفول در حوزه گردشگری، این صنعت از اهمیت والایی در شهرستان برخوردار است، گفت: ما مخالفتی با گردشگری نداریم اما در هر کشوری مقررات خاصی وجود دارد و ما هم به‌تبع باید از قوانین و عرف کشور عزیزمان پیروی کنیم.

علیرضا خردمند اضافه کرد: آثار طبیعی گردشگری همچون رودخانه دز و آبشار شوی، گردشگری تاریخی، فرهنگی، مذهبی و ... از ظرفیت‌های این شهرستان در این صنعت محسوب می‌شوند که با برنامه‌ریزی مناسب و هدفمند باید بیش از پیش معرفی شوند تا با استقبال گردشگران مواجه شوند.

او گفت: لازم است تا برای رونق بیشتر صنعت گردشگری، مسؤولان همه دستگاه‌ها و فعالان این صنعت در یک چارچوب حرکت کنند و با یکدیگر همکاری‌های لازم را داشته باشند.

فرماندار ویژه دزفول عنوان کرد: دزفول باتوجه به اقلیم و موقعیت جغرافیایی‌ای که دارد همه فصل‌ها دارای شرایطی است که گردشگرپذیر است که بر همین اساس لازم است صنعت گردشگری بیشتر از آنچه که می‌بینیم ساماندهی شود.

او با اشاره به این‌که بدنبال کسب درآمد از گردشگری هستیم، اظهارکرد: باتوجه به ظرفیت‌های شهرستان دزفول در حوزه گردشگری، بخش خصوصی با ورود به این صنعت می‌تواند سرمایه‌گذاری موفقی تجربه کند و در رونق گردشگری نیز سهیم باشد.

خردمند با بیان این‌که با تلاش فراوان، روستاهای گردشگری در بخش احمدفداله را صاحب برق کردیم، افزود: گروه‌های گردشگری نیز در یک حرکت برنامه‌ریزی‌شده می‌توانند معرف جاذبه‌های گردشگری دزفول و جذب گردشگر باشند و با هماهنگی آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان، گشت برگزار شود.

او با تأکید بر این‌که اولویت اول ما در بخش گردشگری توسعه زیرساخت‌ها است، اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنیم گشت‌های ارزان‌قیمت برگزار شود تا همه اقشار بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

در ادامه این دیدار، حاضران در جلسه پس از بحث و تبادل‌نظر درخصوص مسائل و مشکلات صنعت گردشگری، پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کردند و در پایان با تقدیم گل و لوح تقدیر از فعالان حوزه گردشگری قدردانی شد.

لزوم اجرای گشت‌های ارزان‌قیمت در دزفول/ اولویت ما در گردشگری توسعه زیرساخت‌ها است

انتهای پیام/

کد خبر 1402071701176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha