نخستین جشنواره انگور کندوله و سیب سرتخت کرمانشاه برگزار می‌شود

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از برگزاری نخستین جشنواره انگور کندوله و سیب سرتخت شهرستان صحنه در استان کرمانشاه با رویکرد گردشگری سبز در ۲۰ مهرماه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی با اعلام این خبر اظهار کرد: نخستین جشنواره انگور کندوله و سیب سرتخت روز پنجشنبه 20 مهرماه 1402 در روستای کندوله شهرستان صحنه برگزار خواهد شد.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با اعلام اینکه این رویداد یک روزه برگزار می‌شود، افزود: باتوجه به اینکه انگور و سیب از برندهای مهم شهرستان صحنه هستند برای مطرح کردن آن‌ها در سطح کشور برگزاری این جشنواره در دستور کار قرار گرفت.

او تصریح کرد: این جشنواره با رویکرد گردشگری سبز به عنوان شعار سال گردشگری کشور برنامه‌ریزی شده است که ضمن معرفی انگور کندوله و سیب سرتخت به گردشگران و آموزش ترویجی به کشاورزان، محصولات تولیدی نیز در قالب یک نمایشگاه عرضه و به فروش می‌رسد.

فرمانی گفت: برای بهره‌برداری بیشتر از این رویداد هماهنگی‌هایی با دفاتر خدمات مسافرتی داخل استان و کشوری انجام شده است که تورهای گردشگری برای بازدید از این جشنواره بسته شود. 

او افزود: در کنار این جشنواره ۱۳ غرفه عرضه محصولات صنایع‌دستی، سوغات و محصولات باغی بر پا می‌شود.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه ادامه داد: دف نوازی، شاهنامه خوانی از شاهنامه کردی اثر الماس خان کندوله ای، موسیقی محلی و... نیز از برنامه‌های جنبی جشنواره خواهد بود.

او گفت: تمام سعی خود را به کار گرفته‌ایم درکنار معرفی این دو برند فضای شادی را برای استفاده مردم استان فراهم کنیم.
 
فرمانی در خاتمه تصریح کرد: جامعه هدف اصلی این رویداد مردم استان کرمانشاه است و این اقدام برای تحقق و رونق گردشگری درون استانی برگزار شده است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402071801179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha