همکاری نیروی انتظامی در حوزه‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی قابل‌ تقدیر است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: همکاری نیروی انتظامی در حوزه‌های میراث‌فرهنگی گردشگری خراسان جنوبی ستودنی و قابل‌تقدیر است

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز سه‌شنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ به همراه جمعی از مسئولان اداره‌کل و فعالان انجمن‌های بخش خصوصی به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی با فرمانده نیروی انتظامی استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی ضمن تبریک فرارسیدن هفته ناجا و تشکر از همراهی‌های نیروی انتظامی در پیشبرد اهداف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: میراث‌فرهنگی به عنوان بخش حاکمیتی اداره‌کل بسیار اهمیت دارد چراکه هویت گذشتگان و هویت آنچه بخش مدنی یا جامعه نیاز دارد، حفاظت می‌شود.

شاه‌وردی گفت: تلاش نیروی انتظامی در حمایت، پشتیبانی و حفاظت از میراث‌فرهنگی استان قابل توجه است. استفاده و بهره‌مندی هرچه بیشتر از توان و تخصص نیروی انتظامی در حوزه‌های فعالیت این اداره‌کل به خصوص مقابله با حفاری‌های غیرمجاز و قاچاق اشیای تاریخی در بخش میراث‌فرهنگی از برنامه‌های اداره‌کل است.

او بیان کرد: در زمینه گردشگری نیز نیروی انتظامی در برگزاری تورها، مجوزها، فضاهای اقامتی و ... همکاری بسیار خوبی داشته است و به همین دلیل انجمن‌های بخش خصوصی به منظور تشکر از زحمات عزیزان ما را همراهی کردند و این باعث افتخار است که امروز بخش خصوصی و دولتی در کنار هم یک هدف مشترک که رشد و اعتلای گردشگری، اقتصاد استان و مباحث فرهنگی است، را دنبال می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: گردشگری در استان حرکت رو به رشدی را آغاز کرده و در سال گذشته اتفاقات خوبی در بخش گردشگری استان رقم خورد و برنامه‌های خوبی اجرا شد که حضور کمپرها آخرین برنامه‌ای بود که اجرا شد و با همراهی و همکاری دوستان حوزه نیروی انتظامی اتفاق بی نظیر در سطح استان رخ داد.

شاه‌وردی گفت: ما قدردان نیروی انتظامی هستیم و انتظاراتی هم داریم از جمله این انتظارات همراهی عزیزانی است که در محل ایست‌های گردشگران خارجی مشغول فعالیت هستند. که در این مورد قریب به چهار دوره آموزشی برای مباحث آشناسازی با گردشگران (هر گردشگری آداب و سنن و رفتار خاص کشور خود را دارد، برگزار شده است.

او خاطرنشان کرد: این دوره ها در راستای افزایش رضایت گردشگران و بالطبع آن رشد اقتصادی منطقه است چراکه گردشگری در کنار جهاد کشاورزی و صنعت و معدن جز سه پیشران اقتصادی اصلی استان است و این همراهی همه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071801226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha