تمامی ظرفیت‌های استان اصفهان مهیای مرمت آثار تاریخی شاخص است

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان در نشست شورای فنی استان از تجهیز تمامی ظرفیت‌های این استان برای مرمت آثار تاریخی شاخص استان اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، روز سه‌شنبه ۱۸ مهرماه، نشست شورای فنی استان اصفهان در محل مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان برگزار شد.

در این نشست مهران زینلیان معاون امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: گزارش‌های جامعی از مرمت آثار تاریخی شاخص اصفهان در این نشست ارائه شد که نشان‌دهنده اراده مصمم اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای مرمت آثار تاریخی اصفهان است.

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز برخی عملیات‌های مرمتی در اصفهان همچون ادامه مرمت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله، گنبد مسجد امام(ره)، بازار تاریخی اصفهان و گنبد تاج الملک مسجد جامع عتیق نیازمند بودجه و امکانات بیشتر است، لذا تلاش داریم تا از تمامی ظرفیت‌های استان برای تکمیل عملیات مرمت آثار شاخص تاریخی استان بهره‌گیری کنیم.

او افزود: در کمیته کارشناسی در ذیل دفتر فنی استانداری در حال برنامه‌ریزی هستیم تا حداقل ۳ جلسه دیگر شورای فنی استان به حوزه میراث‌فرهنگی اختصاص یابد.

زینلیان تصریح کرد: با توجه به اینکه اصفهان دارای آثار تاریخی ارزشمندی است که در سطح ملی و بین‌المللی شناخته‌ شده و در حال حاضر با دارا بودن ۱۷ اثر ملموس و ناملموس جهانی مردم انتظار دارند تا ما با تلاش و همت مضاعف از این آثار و مجموعه‌ها حفاظت کنیم.

در ادامه این نشست با حضور مهران زینلیان معاون امور عمرانی استاندار، حمیدرضا محققیان سرپرست اداره‌کل و جمعی از مدیران اداره‌کل و اعضا شورای فنی استان، بازدید میدانی از عملیات مرمت سقف بازار ریسمان، گنبد شیخ لطف‌الله و بازار قیصریه انجام شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071901262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha