بهره‌برداری بخش‌هایی از طرح توسعه حرم قیدار نبی (ع)  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: بخشی از طرح توسعه حرم قیدار نبی (ع) شامل تعمیر، مرمت و آزادسازی پیرامون این بنای تاریخی با حضور استاندار زنجان و مقامات استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.  

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی گفت: شامگاه روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه با حضور استاندار زنجان، نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل، معاونین و  مقامات استانی و شهرستانی، بخشی از طرح توسعه حرم قیدار نبی (ع) شامل تعمیر، مرمت و آزادسازی پیرامون این بنای تاریخی در شهرستان خدابنده به بهره برداری رسید. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: طرح مرمت این امامزاده به همت مجموعه بقعه و با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان همچنان در حال انجام است که همکاری ۲ نهاد میراث فرهنگی و اوقاف به حفظ درصد قابل توجهی از آثار تاریخی استان می‌انجامد.

او تصریح کرد: آزادسازی حریم و محوطه بقعه، خرید و الحاق چند پلاک مسکونی و تجاری، محوطه‌سازی و سنگ فرش به مساحت ۸۰۰۰ هزار متر مربع، دیوار کشی به طول ۳۵ متر، مرمت دیوار شرقی و غربی، بندکشی آجرهای محوطه، ایجاد ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی مناسب، تعمیر و مرمت ۲۵ حجره قدیمی و غیره توسط دو ارگان انجام شد.

 صفوی اظهار کرد: افزایش تعاملات با اوقاف خواست قلبی همگی ماست، زیرا معتقد هستیم، حضور اوقاف در تمامی بقاع مذهبی که ساختار تاریخی دارند نقش مهمی در حفظ این بناها دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072001331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha