تبدیل حیاط خانه تاریخی نیکدل به بوستان محله‌ای

شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی تبریز از تبدیل شدن حیاط خانه تاریخی نیکدل به بوستان محله‌ای خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، حسین منیری فر ضمن اعلام این خبر گفت: به منظور استفاده شهروندان و گردشگران گرامی از فضای سبز و محوطه خانه تاریخی نیکدل درب‌های این خانه تاریخی از صبح تا شب برای استفاده شهروندان باز بوده و شهروندان همه روزه می‌توانند همچون پارک محله‌ای از فضای سبز زیبای خانه تاریخی نیکدل استفاده نمایند.

شهردار منطقه هشت گفت: متأسفانه بدلیل سیاست‌های اشتباه دهه‌های گذشته، بافت تاریخی تبریز در فقر فضای سبز به سر می‌برد و شهروندان ساکن محدوده مرکزی شهر نیازمند احداث بوستان‌های محله‌ای، جهت سپری نمودن اوقات فراغت خود هستند که فعلا با تبدیل محوطه خانه تاریخی نیکدل به بوستان محله‌ای بخشی از این نیاز رفع خواهد گردید و در آینده نیز برنامه‌های متعددی در راستای احداث بوستان‌های محله‌ای در محدوده شهرداری منطقه ۸ داریم که به تدریج اجرائی خواهیم کرد.

منیری فر خاطرنشان کرد: خانه تاریخی نیکدل که از جمله بناهای شاخص معماری ایرانی اسلامی تبریز به شمار می‌رود با مساحتی به وسعت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع عرصه و ۵۰۰ متر مربع اعیانــی در محله تاریخی مقصودیه واقع شده است. این خانه تاریخی مربوط به دوره قاجار بوده و در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۸۲ با شماره ۹۴۷۰ به ثبت ملی رسیده است. این خانه شامل دو حیاط اندرونی و بیرونی است که حیاط اندرونی در ضـلع جنوبی و حیاط بیرونی در ضلع شمالی بنا قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072201356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha