آیین بزرگداشت روز حافظ در شهر تاریخی استرآباد گلستان برگزار شد

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از برگزاری آیین بزرگداشت خواجه حافظ شیرازی و حافظ خوانی در مدرسه تاریخی تقوی شهر تاریخی استرآباد (گرگان) خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مرتضی حسینقلی‌زاده امروز یکشنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲ در حاشیه برگزاری این آیین که با حضور دوستداران شعر و ادب فارسی، معاونان و کارکنان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برگزار شد، گفت: به‌مناسبت بیستم مهرماه، روز بزرگداشت خواجه حافظ شیرازی، آیین بزرگداشت این حافظ نامدار و حافظ خوانی در مدرسه تاریخی تقوی شهر تاریخی استرآباد(گرگان) برگزار شد.

معاون میراث‌فرهنگی استان گلستان افزود: این آیین در راستای پاسداشت مقام شاعر پرآوازه و افتخار ایران‌زمین و با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان و انجمن ادبی حافظ مهر گلستان در محوطه مدرسه تاریخی تقوی شهر تاریخی استرآباد(گرگان) برگزار شد.

او بیان کرد: قرائت ابیاتی از خواجه حافظ شیرازی، معرفی این شاعر بزرگ، تحلیل و تفسیر برخی غزلیات حافظ، آموزش صحیح خوانی اشعار و تفأل به دیوان حافظ از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

حسینقلی‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: بیستم مهرماه هرسال به نام حافظ شیرازی نام‌گذاری شده است. حافظ بخشی از هویت ملی ما و در شعر و ادبیات فارسی یکی از قله‌های فتح‌ناشدنی و ازجمله بزرگ‌ترین مفاخر تاریخی کشور ما است.


او گفت: دیوان حافظ امروز در کنار قرآن کریم و دیگر کتب ادعیه، جای ثابتی را در تمام منازل ایرانیان به خود اختصاص داده است و بسیاری از مردم در حل مشکلات و مسائلشان و زمانی که دچار تردید هستند به دیوانش تفأل می‌زنند.

معاون میراث‌فرهنگی استان گلستان ضمن تبریک این روز به همه علاقه‌مندان حافظ، گفت: بزرگان ادب این سرزمین تا امروز تلاش‌های زیادی را در این حوزه داشته‌اند اما هنوز هم حافظ ابعاد ناشناخته‌ای دارد که نیازمند پژوهش و تحقیق است.

در پایان این مراسم از تعدادی دوستداران مواریث تاریخی و فرهنگی و اعضای انجمن ادبی حافظ مهر گلستان قدردانی و تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072301470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha