افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی و سفال و سرامیک در باغ و عمارت جهانی اکبریه

معاون صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: به‌مناسبت ۱۵ اکتبر روز جهانی هنر، نمایشگاه هنرهای تجسمی و سفال و سرامیک در باغ و عمارت جهانی اکبریه افتتاح شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل‌از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حسنعلی فولادی عصر بیان کرد: همزمان با روز جهانی هنر نمایشگاهی از آثار هنرمندان رشته صنایع‌دستی و هنرهای تجسمی، با حضور تعدادی از صنعتگران و پیشکسوتان حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در محل نگارخانه سرو باغ جهانی اکبریه افتتاح شد.

معاون صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: در این نمایشگاه تعداد ۵۰۰ اثر در رشته‌های سفال و سرامیک، لعاب سنتی، پتینه‌کاری، منبت، نقاشی رنگ روغن آثارهنری و صنایع دستی صنعتگران شهرستان بیرجند مجتبی جانفدا، فرنوش معصومی و حمیرا زراعی به مدت هفت روز به نمایش گذاشته شده است.

فولادی گفت: این نمایشگاه از ۲۲ مهر ماه تا ۲۸ مهر ماه در محل نگارخانه سرو باغ و عمارت جهانی اکبریه بیرجند دایر خواهد بود.

معاون صنایع‌دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه معرفی تولیدات صنایع‌دستی از جمله رسالت‌های معاونت صنایع‌دستی است، درخشش و مشارکت گرم و پرشور صنعتگران را در نمایشگاه‌های سراسری و بین المللی آرزو کرد.

فولادی همچنین صنعتگران را به حضور و مشارکت در نمایشگاه سراسری که به زودی با حضور همه استان‌های کشور در استان خراسان جنوبی برگزاری خواهد شد، دعوت کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072301480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha