بحرین میزبان نهمین اجلاس جهانی UNWTO در گردشگری غذا خواهد بود

بحرین از سوی سازمان جهانی گردشگری به عنوان میزبان نهمین مجمع جهانی UNWTO در زمینه گردشگری غذا (بزرگترین رویداد جهان در نوع خود) انتخاب شده است. این نخستین‌بار است که چنین رویدادی در خاورمیانه برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث آریا، نهمین اجلاس جهانی سازمان جهانی گردشگری در زمینه گردشگری غذا در سال ۲۰۲۴ در بحرین برگزار خواهد شد. این بیانیه در حاشیه هشتمین مجمع سالانه این سازمان که از پنجشنبه تا شنبه در سن سباستین اسپانیا برگزار شد، بیان شد.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری گفت: از آنجایی که این منطقه توسعه سریع گردشگری را تجربه می‌کند، ما از به نمایش گذاشتن میراث غنی بحرین و روح منحصر به فرد نهفته در آشپزی این منطقه که محرک توسعه گردشگری فراگیر است، هیجان‌زده هستیم.

هدف از برگزاری این اجلاس تشویق کردنِ به اشتراک‌گذاری تخصص در گردشگری و غذا، از جمله شناسایی بهترین شیوه‌ها و ترویج تجربیات آشپزی به عنوان یک جزء کلیدی در توسعه مقاصد گردشگری است.

ناصر قائدی، مدیر اجرایی سازمان گردشگری و نمایشگاه‌های بحرین، گفت: این رویداد برجسته به عنوان یک پلتفرم ایده‌آل برای ارائه بهترین راه‌حل‌های نوآورانه برای ارتقای گردشگری خوراک عمل می‌کند، و تجربه‌های لذیذ و آشپزی برجسته کشورمان را بر اساس میراث غنی‌ای که دارد، مورد تاکید قرار می‌دهد. با توجه به اینکه بحرین تقاطع تمدن‌ها و فرهنگ‌ها به شمار می‌رود، با تنوع غذاهای محلی‌و شهرتش برای در بر گرفتن تمام ذائقه‌ها، از تنوع محصولات گردشگری حمایت می‌کند و این امر می‌تواند هجوم گردشگری بین‌المللی ورودی را افزایش دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072401499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha