جشنواره اقوام ایرانی در کاروانسرای کنارگرد ری افتتاح شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ری از افتتاح دومین جشنواره اقوام ایرانی در روز یک‌شنبه ۲۳ مهرماه با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی در کاروانسرای کنارگرد بخش فشافویه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران، نوروز تقی‌پور گفت: این جشنواره همزمان با هفته فرهنگی ری تا ۲۸ مهرماه با اجرای موسیقی اقوام، برپایی سیاه چادر،  پخت و عرضه نان و غذاهای محلی، نمایش تولیدات بانوان کارآفرین در رشته‌های صنایع‌دستی و سوغات محلی در حال برگزاری است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری عنوان کرد: انتخاب بنای صفوی کنارگرد به منظور برگزاری رویداد ملی اقوام معرفی کارکرد فرهنگی و اجتماعی کاروانسراها بعد از ثبت جهانی کاروانسراهای ایران است.

معاون صنایع‌دستی کشور در آغاز به کار دومین جشنواره اقوام ایرانی گفت: تلاش می‌کنیم با همگرایی صندوق کارآفرینی امید و بخش خصوصی این کاروانسرا تبدیل به پایگاه بوم گردی شود تا نمایشگر تمامی عناصر فرهنگی منطقه باشد.

مریم جلالی اظهار داشت: نمایشگاه‌ها آخرین حلقه یک زنجیره ارزش هستند و وقتی که در یک مکان تاریخی دستاوردها، دست‌دوزها و صنایع تولیدی یک خانواده یا کارگاه تولیدی را به نمایش می‌گذاریم در واقع پیوستاری بین فرهنگ و تاریخ و نیز محصولات قابل استفاده ایجاد کردیم.

وی افزود: صنایع‌دستی صنایع زیستی ما هستند که با آن‌ها زندگی کردیم و طبق مصوبه هیئت دولت و وزیر میراث فرهنگی تمام ابنیه باستانی باید پایگاهی برای نمود دستاوردهای تولیدی خانواده‌ها باشند و زمینه بروز و ظهور کارهای فرهنگی فراهم شود.

جلالی تصریح کرد: کاروانسرای کنارگرد با توجه به نزدیکی به فرودگاه و شاهراه‌های ارتباطی ظرفیت اجرای طرح "ایران کوچک" را دارد و می‌توان با استفاده از این نمایشگاه رونق اقتصادی را با عرضه صنایع‌دستی و تولیدات محلی به مرحله اجرا رساند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072401552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha