یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان در ردیف رتبه‌های برتر کشور

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان همدان به لحاظ کشفیات در سطح کشور موفق به کسب رتبه دوم شد و در ردیف برترین‌های این حوزه قرار گرفت.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، سرهنگ جواد خدامرادی با اعلام این خبر گفت : در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان همدان با تعداد بالای دستگیری خاطیان میراث‌فرهنگی و کشفیات در رابطه با حفاری غیرمجاز و اشیای تاریخی رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داد.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان در تشریح عملکرد یگان حفاظت و ضمن تقدیر از تلاش پرسنل زیرمجموعه خود گفت: عوامل یگان در سطح استان ضمن تعامل و همکاری نزدیک با نیروی انتظامی و مراجع قضایی و همچنین ارتباط و تعامل اثربخش با انجمن‌های میراث فرهنگی، شوراها و دهیاری‌ها، در سال ۱۴۰۲ علاوه بردستگیری افراد خاطی در رابطه با حفاری غیر مجاز و اشیاء تاریخی، موفق به حفاظت از میراث تاریخی استان شده‌اند.

او با اشاره به اینکه یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان همدان دارای ۱۰ پایگاه فعال در شهرستان‌هاست و در حوزه جرائم علیه میراث فرهنگی فعالیت دارد، اظهار کرد: برابر ضوابط موجود با افراد سودجویی که اقدام به حفاری غیرمجاز می‌کنند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

خدامرادی افزود: با تعامل خوبی که با دستگاه قضایی و فراجای استان داریم، بعد از هر گونه اخبار و اطلاعات واصله یا به صورت مشاهدات، حتماً برخورد قانونی صورت می‌گیرد و برای افراد متخلف پرونده قضایی تشکیل شده و به مراجع قضایی استان معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072401567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha