اولین نشست مدیران مجتمع های خدماتی بین راهی و ساماندهی سرویس های بهداشتی در نیکشهر برگزار شد 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان نیکشهر از برگزاری اولین نشست با مدیران مجتمع های خدماتی بین راهی و ساماندهی سرویس های بهداشتی با هدف ارتقای سطح خدمات به مسافران و گردشگران خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان، امین علیپور در تشریح خبر فوق بیان کرد: صبح امروز دوشنبه اولین نشست مشترک اداره میراث‌ فرهنگی با معاون عمرانی فرمانداری شهرستان نیکشهر و سایر اعضای شورای اداری مرتبط با فعالیت مجتمع های خدماتی بین راهی با مدیران این واحدها برگزار شد.

او افزود: این اقدام با هدف ساماندهی سرویس های بهداشتی در جهت ارتقای سطح خدمات به گردشگران انجام شد.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان نیکشهر ادامه داد: با توجه به موقعیت این شهرستان مبنی بر قرار گرفتن در مسیر محور ترانزیتی چابهار و تعدد مجتمع های بین راهی، می طلبد تا مدیریت و نظارت ویژه ای داشته باشیم و نحوه فعالیت این واحدها در اولویت نظارتی قرار گیرند چرا که رویکرد میراث‌ فرهنگی در حوزه گردشگری فراهم کردن امکانات اولیه رفاهی و دستورالعمل های بهداشتی است تا موجب رضایت مندی مسافران و گردشگران شود.

او تاکید کرد: تحقق این امر همکاری دو جانبه مدیریت جایگاه‌های سوخت و سایر مجتمع های خدمات رفاهی، رعایت بهداشت اماکن عمومی و نظافت سرویس های بهداشتی را می طلبد.

علیپور در ادامه بر نظافت سرویس های بهداشتی، ایجاد رمپ های معلولین در سرویس های بهداشتی، نصب علائم هشدار دهنده در خروجی و ورودی پارکینگ های مجتمع ها، نصب تهویه در سرویس ها و ارائه خدمات مطلوب به گردشگران تاکید کرد.

رشد و رونق توسعه گردشگری مستلزم رعایت معیارهای جهانی 

بلیدئی، معاون فرمانداری نیکشهر در ادامه ضمن استقبال از سرمایه گذاری از بخش خصوصی در این راستا اظهار کرد: رشد و رونق توسعه گردشگری مستلزم رعایت معیارهای جهانی در موضوع مسائل زیست محیطی و بهداشتی است که علاوه بر کسب درآمد به اصل نظافت بویژه در محیط عمومی هم باید توجه ویژه داشت همانطور که در شریعت ما هم تاکید شده است‌.

یزدان پناه، رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان نیکشهر هم به بررسی موضوعات و اختیارات در برخورد با اهمال شرح وظایف خدماتی پرداخت و افزود: در بازدیدهای مشترک قطعا به این موضوع رسیدگی می شود.

گفتنی است در پایان پس از تبادل نظر با مدیران مجتمع ها، کم و کاستی ها و محدودیت های فعالیتی از طرف مدیریت و نمایندگان مجتمع های خدماتی بین راهی مطرح و جهت رفع مشکلات پیش رو قول مساعدت داده شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072401572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha