دفتر سرمایه‌گذاری غرب مازندران افتتاح شد/ لزوم تشکیل انجمن میراث‌فرهنگی شهرستان‌ها

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از افتتاح دفتر سرمایه‌گذاری غرب مازندران خبر داد و گفت: انجمن میراث‌فرهنگی شهرستان‌ها که تاکنون تشکیل نشده است باید در دستورکار قرار گیرد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، صادق برزگر شامگاه دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ در جلسه شورای اداری که در هتل پارسیان خزر چالوس برگزار شد، با اشاره به اهمیت حوزه غرب مازندران در حوزه گردشگری، از افتتاح دفتر سرمایه‌گذاری غرب مازندران خبر داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: امیدواریم بزودی شاهد توسعه روزافزون غرب مازندران باشیم.

برزگر با اشاره به اهمیت سرویس‌های بهداشتی با توجه به تاکیدات وزیر میراث‌فرهنگی در بحث مکان یابی این سرویس‌ها در محورهای مواصلاتی استان اظهار کرد: ۳۵ نقطه در استان مشخص شد.و یک میلیارد تومان در گام اول تخصیص داده شد تا هزینه شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به پروژه‌های عمرانی در سطح استان، گفت: باید معاونین با رؤسای شهرستان‌ها هماهنگ باشند و بانک اطلاعاتی و داده‌ها را شهرستان‌ها در اختیار داشته باشند.

او ادامه داد: پیگیری مصوبات کارگروه تسهیل با توجه به تاکیدات استاندار باید پیگیری شود.

برزگر با تاکید بر پیگیری و انجام مشاغل خانگی تا پایان مهر ماه، یادآور شد: انجمن میراث‌فرهنگی شهرستان‌ها که تاکنون تشکیل نشده است باید در دستورکار قرار گیرد.

او تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی با وجود پتانسیل‌های خوب شهرستان‌ها را اندک دانست و افزود: افزایش تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سطح استان یکی از شاخص های ارزیابی شهرستان‌ها خواهد بود.

 سرپرست معاونت گردشگری مازندران بیان کرد: در زمینه بانک اطلاعاتی ۹۰ درصد کار انجام شد و منتظر جواب مکاتبات از ادارات هستیم. تعهد اداره کل در سامانه رصد ۱۷۲۶ است که ۱۲۶۴ تعهد آن انجام شده است.

مهدی اسحاقی افزود: شهرستان‌های کلاردشت، نکا، نور، محمودآباد، نوشهر و سیمرغ در سامانه رصد عملکرد خوبی داشتند و صددرصد تعهداتشان انجام شده است.

او با اشاره به افتتاح ۵۵ پروژه در هفته دولت و ۲۳ پروژه در هفته گردشگری گفت: افتتاح چندین پروژه‌ گردشگری در دهه فجر در دستورکار قرار دارد.

با کمبود وسیله نقلیه مواجه‌ایم

سرهنگ کردان فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران نیز به کمبود وسیله نقلیه برای مأموریت‌های یگان اشاره کرد و با توجه به نبود بودجه خواستار راهکار برای کمک و همکاری با یگان حفاظت در سطح استان شد.

اختصاص ۷میلیارد تومان وام تبصره ۱۸ در مرحله اول به هنرمندان

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه تا پایان مهر ماه برای جذب تسهیلات مشاغل خانگی زمان داریم، گفت: ۲۵۵ نفر به بانک معرفی و از این تعداد ۴۰ نفر برای دریافت تسهیلات کم بهره مشاغل خانگی مراجعه کردند.

حسین ایزدی از اختصاص ۷میلیارد تومان وام تبصره ۱۸ در مرحله اول خبر داد و تصریح کرد: هنرمندان می‌توانند از این وام ۱۱ درصد با تنفس چهار ماه استفاده کنند.

دامنه وسیع فعالیت‌ اداره‌کل و کمبود امکانات

محمدآفرین محمدزاده معاون توسعه مدیریت اداره‌کل با بیان اینکه همه نیروهای انسانی باید انضباط مالی را در دستور کار قرار دهند، افزود: پروژه‌ها باید کلان محور باشد و پروژه‌های کوچک ایجاد چالش ومشکل می‌کند.

او خاطر نشان کرد: به جای پروژه‌های کوچک، پروژه‌های اولویت‌دار را در برنامه قرار داده و در یک فرایند زمانبندی شده یک‌ساله تعریف کنید.

محمدزاده با اشاره به این مطلب که اداره‌کل میراث‌فرهنگی با دامنه بسیار وسیع فعالیت‌های تعریف شده اما با کمبود امکانات مواجه است از استاندار خواستار حمایت شد.

یکی از دغدغه‌های شهرستان در زمینه اماکن تاریخی کمبود بودجه است

رستم زرودی فرماندار چالوس نیز در این جلسه گفت: با توجه به تعصب استاندار نسبت به گردشگری، منتظر اجرای برنامه توسعه هفتم هستیم.

او بیان کرد: سرمایه‌گذاران بسیاری در شهرستان هستند که مشتاق فعالیت و سرمایه‌گذاری در شهرستان هستند.

زرودی با اشاره به اینکه شهرستان نوشهر یک قفس بنام البرز مرکزی است که با مشکل مواجه است، یادآور شد: با توجه به مشکلات در البرز مرکزی بدنبال رفع این چالش هستیم.

فرماندار چالوس با اشاره به اینکه در غرب استان زیباترین ساختمان باید گردشگری باشد که گردشگر از ابهت شهرستان لذت ببرد، تصریح کرد: دو اداره گردشگری و دامپزشکی در نوشهر بلاتکلیف است، زمینی برای این دو دستگاه اجرایی در نظر گرفته‌ایم که با محیط زیست با مشکل مواجه هستیم.

او در ادامه یکی از دغدغه‌های شهرستان در زمینه اماکن تاریخی را کمبود بودجه برشمرد و گفت: یک کارگروه حفظ شانیت و ایجاد امکانات برای بناهای تاریخی راه‌اندازی شود.

زرودی به اختصاص یک مکان ثابت برای هنرمندان و صنعتگران اشاره کرد و برای جواب استعلام از محیط زیست خواستار حمایت استاندار شد.

در جلسه شورای اداری رؤسای ادارات شهرستان به ارائه گزارش عملکرد پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072501589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha