آغاز فصل دوم گمانه‌زنی تپه باستانی قلعه‌بالای بیجار کردستان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیجار از آغاز فصل دوم گمانه‌زنی به‌منظور لایه‌نگاری و تعیین عرصه و حریم تپه قلعه‌بالای شهر بیجار خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، محمد ابراهیم الیاسوند در این‌باره گفت: به‌منظور رفع مشکلات مالکان منازل اطراف تپه و همچنین لایه‌نگاری آن نخستین فصل گمانه‌زنی و تعیین عرصه و حریم، از محل اعتبارات سال ١٣٩٧ کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در سال ١٣٩٨ انجام شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیجار اظهار کرد: با توجه به تمام نشدن تعیین عرصه و حریم و نرسیدن به خاک بکر در گمانه‌های ایجاد شده برای لایه‌نگاری، این طرح مجددا با وقفه سه ساله در دستورکار قرار گرفت.

او با اشاره به تأمین اعتبار این پروژه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان افزود: این فصل از گمانه‌زنی به سرپرستی حمیدرضا ولی‌پور آغاز شده و در حال اجراست.

الیاسوند عنوان کرد: امیدواریم در این فصل با تعیین عرصه و حریم تپه بتوانیم بخشی از مشکلات واحدهای مسکونی و تجاری اطراف آن‌را حل کنیم و با اتمام گمانه‌های ایجاد شده لایه‌های تاریخی و باستانی این اثر ارزشمند چند هزارساله مشخص و زمینه برای کاوش‌های بعدی آماده شود.

تپه قلعه بالا در مرکز شهر بیجار واقع شده و به‌شماره ٤٢٠ در فهرست آثار ملی به‌ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072501608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha