آگهی مزایده واگذاری بهره‌برداری 9 بنای تاریخی استان اردبیل منتشر شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از انتشار آگهی مزایده واگذاری بهره‌برداری از 9 بنای تاریخی استان خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب امروز 25 مهرماه 1402 گفت: آگهی مزایده واگذاری بهره برداری از 9 بنای تاریخی استان اردبیل از سوی صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی منتشر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: این بناها به صورت قرارداد سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق استفاده و بهره‌برداری برای مدت معین واگذار می‌شوند.

او تاکید کرد: واگذاری بهره‌برداری بناهای تاریخی به بخش خصوصی یکی از راه‌های احیا، حفظ و صیانت از این بناها به شمار می‌رود که فرصت خوبی هم برای فعالان بخش خصوصی است و در این آگهی مزایده، تعداد 6 بنای تاریخی از شهر اردبیل، 2 بنای تاریخی از مشگین‌شهر و یک بنای تاریخی در شهرستان نیر قرار دارند.

محمدی ادیب ادامه داد: این بناهای تاریخی شامل حمام اوچ دکان، خانه وهاب‌زاده، خانه شریعت، خانه مبشری، خانه آصف و خانه خادم باشی در شهر اردبیل، کاروانسرای صائین در شهرستان نیر و  کهنه قلعه و قانلی بولاغ در شهرستان مشگین شهر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل با اشاره به چگونگی شرکت در این مزایده گفت: این آگهی مزایده از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) قابل دسترسی است و مهلت زمان دریافت اسناد مزایده تا 6 آبان ماه و مهلت تسلیم پیشنهادها تا 20 آبان ماه است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072501619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha