آغاز آیین افتتاح همایش منطقه‌ای میراث ناملموس با اجرای ورزش تاریخی چوگان در میدان امام(ره) اصفهان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از آغاز برنامه‌های افتتاح همایش منطقه‌ای میراث ناملموس در اصفهان با اجرای ورزش چوگان در مجموعه جهانی میدان امام(ره) (نقش‌جهان) اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حمیدرضا محققیان عصر امروز ۲۵ مهرماه با اعلام این مطلب گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده با حضور مدیران ارشد کشور و استان، میهمانان داخلی و خارجی و همچنین شهروندان اصفهانی دوستدار میراث‌فرهنگی، مرحله اول آیین افتتاح همایش منطقه‌ای میراث ناملموس در اصفهان آغاز شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، اجرای ورزش کهن چوگان که در سال ۱۳۹۶ خورشیدی در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است در محل مجموعه جهانی میدان امام(ره) (نقش‌جهان) به‌عنوان کهن‌ترین زمین‌بازی چوگان جهان اجرا شد.

او افزود: با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده این برنامه فرهنگی به‌صورت زنده از شبکه ۳، شبکه ورزش و شبکه اصفهان برای علاقه‌مندان به مواریث ارزشمند فرهنگی نمایش داده شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072501634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha