آغاز مرحله دوم عملیات مرمت شیخ اصغر رجیل در کمیجان استان مرکزی

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از آغاز مرحله دوم مرمت مدرسه علمیه شیخ رجیل کمیجان (مرمت کف مدرسه) خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل ار روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، حسین محمودی امروز، چهارشنبه 26 مهر 1402 با اشاره به اینکه مرحله اول عملیات مرمت که شامل طاق زنی، اندود کاهگل و ایجاد نای‌کشی در ماه گذشته انجام شده است افزود: مرحله دوم عملیات مرمتی این بنای تاریخی شامل: عملیات بلوکاژ از کف، کف سازی، ایجاد کانال و دفع نم و رطوبت با اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون ریال آغاز شده است.

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی خاطر نشان کرد: پرونده ثبتی . مدرسه شیخ رجیل کمیجانتهیه شده و برای ثبت در فهرست آثار ملی ایران در جریان است . این بنای تاریخی با قدمت بیش از 100 سال روزگاری یکی از مراکز فعال برای کسب علم بوده و سال‌هاست که این بنای تاریخی یکی از نمادهای هویت فرهنگی کمیجان بوده است.

محمودی با تاکید بر اینکه این یادمان‌های تاریخی به دلایل مختلف اعم از سبک الگوی ساخت‌و سازها و افکار و ایده‌های حاکم بر آنها می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین منابع گردشگری و محل تمرکز فعالیت‌های گردشگری محسوب شود گفت: بافت‌های تاریخی به سبب داشتن عناصر و فضاهای با ارزش معماری و شهرسازی، جذابیت خاصی برای جذب گردشگران دارند و از این‌رو تلاش برای احیا، حفظ و نگهداری این بناهای تاریخی ضروری بوده است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402072601651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha