برپایی نمایشگاه جانبی جشنواره زرشک و زعفران در قاین

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات از برپایی نمایشگاه جانبی جشنواره زرشک و زعفران در قاین خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حمید عباس‌زاده بیان کرد: شهرستان قاینات، به عنوان پایتخت و قطب تولید زعفران و زرشک در دنیا شناخته می‌شود. این دو محصول ارزشمند که به نام‌های طلا و یاقوت سرخ نیز شناخته می‌شوند، دو ماده خوراکی مفید و با خواص درمانی متعدد هستند که مصرف آن توصیه می‌شود. این دو ماده دارای ارزش غذایی بالایی نیز بوده و یکی از پرطرفدارترین خوراکی‌ها در سفره ما ایرانیان هستند. زعفران و زرشک علاوه بر خواصی که دارند، با طعم لذیذ و خوشمزه طرفداران زیادی داشته و کمتر کسی پیش می‌آید که به مصرف آن‌ها تمایل نشان ندهد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات ادامه داد: با عنایت به برگزاری جشنواره زرشک و زعفران در قاین، این اداره به عنوان مسئول کمیته برگزاری نمایشگاه جانبی، اقدام به برگزاری جلسه‌ای روز پنج‌شنبه ۲۷ مهرماه با دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری و هماهنگی‌های بعدی کرد.

عباس‌زاده علام کرد: با توجه به تاریخ تعیین شده برای برگزاری جشنواره که ۳۰ مهر ۱۴۰۲ خواهد بود، برنامه‌ریزی کامل برای برپایی نمایشگاه جانبی جشنواره زرشک و زعفران انجام شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072701737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha