بازدید میدانی وزیر کشور از جزیره آشوراده استان گلستان/ دستور وزیر کشور برای مشخص شدن متولی جزیره آشوراده

احمد وحیدی وزیر کشور در سفر به گلستان برای آگاهی از وضعیت خلیج گرگان، مشاهده آخرین وضعیت اجرای طرح لایروبی این خلیج و اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده از این اکوسیستم بین‌المللی در غرب استان گلستان بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، احمد وحیدی امروز پنجشنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۲ در این بازدید با حضور در سواحل خلیج گرگان در شهرستان بندر ترکمن در غرب استان گلستان از وضعیت تراز آبی و روند اجرای لایروبی کانال آشوراده مطلع شد.

وزیر کشور در بازدید از جزیره آشوراده دستور داد متولی تحول این جزیره به یک محیط گردشگری مشخص شود.

او در حاشیه این بازدید گفت: طرح احیای خلیج گرگان نیازمند برنامه درازمدت و بازگشت به دوره تأثیرگذاری پیشین است.

وحیدی افزود: برنامه جامع برای پایداری خلیج گرگان باید انجام شود که یکی از بخش‌های آن رونق فعالیت‌های صیادی و گردشگری در این پهنه آبی است.

تأمین اعتبار خرید دستگاه لایروب دائمی برای خلیج گرگان

وزیر کشور با اشاره به اهمیت احیای خلیج گرگان در اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده و توسعه پایدار استان گلستان گفت: وزارت کشور هزینه ۱۵۰ میلیارد ریالی خرید دستگاه لایروب دائمی برای این پهنه آبی را پرداخت می‌کند.

او در ادامه بازدید از خلیج گرگان و در جلسه کارگروه احیا و علاج بخشی خلیج گرگان در اسکله بندر ترکمن، بیان کرد: باید یک دستگاه لایروب به‌صورت همیشگی در حوزه خلیج گرگان فعالیت کند و به همین دلیل وزارت کشور هزینه خرید دستگاه لایروب خلیج گرگان را تأمین خواهد کرد.

وحیدی گفت: مطالعات طرح پمپاژ آب به خلیج گرگان باید هرچه سریع‌تر انجام‌شده و این پروژه وارد فاز اجرایی شود. اجرای مطالعه دقیق احیای خلیج گرگان سبب تضمین آینده پایدار این پهنه آبی خواهد شد.

خلیج گرگان ازلحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب شرقی دریای خزر و حوزه شهرستان‌های بندر ترکمن، بندر گز، نوکنده و بهشهر از ۶۰ کیلومتر طول و حداکثر ۱۲ کیلومتر عرض برخوردار بوده و دارای امتداد شرقی - غربی است.

پس از حضور آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در اسفندماه ۱۴۰۰ در خلیج گرگان، وی دستور فوری آغاز لایروبی و رسوب برداری از کانال‌های سه گانه منطقه را صادر کرد و پس از مدت کوتاهی با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مجری و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار، مرحله نخست این عملیات آغازشده است.

احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز پنجشنبه وارد گلستان شد.

بازدید و افتتاح متمرکز فاز اول طرح‌های لایروبی قرارگاه شهید لولایی و لایروبی خلیج گرگان و جزیره آشوراده، دیدار با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان، افتتاح طرح‌های مزرعه نمونه، بازدید از قرارگاه مردمی تحول اجتماعی، بازدید از دبیرخانه ستاد انتخابات گلستان و برگزاری جلسه با مسئولان استان از جمله برنامه‌های وزیر کشور در سفر یک روزه به گلستان است.

بازدید میدانی وزیر کشور از جزیره آشوراده استان گلستان/ دستور وزیر کشور برای مشخص شدن متولی جزیره آشوراده

بازدید میدانی وزیر کشور از جزیره آشوراده استان گلستان/ دستور وزیر کشور برای مشخص شدن متولی جزیره آشوراده

انتهای پیام/

کد خبر 1402072701742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha