دبیرخانه شهر ملی سوزن‌دوزی مهدی‌شهر افتتاح شد

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر از افتتاح دبیرخانه شهر ملی سوزن‌دوزی مهدی‌شهر در جشنواره بزرگ ایل سنگسر، حاصَل خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مهدی متقی گفت: با افتتاح این دبیرخانه، کارگروه‌ها، کمیته‌ها، تعاونی‌ها با حضور هنرمندان سوزن‌دوز مهدی‌شهری تشکیل می‌شود تا این هنر برندی جهانی شود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر با تأکید بر اینکه سوزن‌دوزی یکی از غنی‌ترین داشته‌های زنان مهدی‌شهری است، افزود: ثبت شهر مهدی‌شهر به‌عنوان شهر ملی سوزن‌دوزی، حاصل زحمات زنان هنرمند مهدی‌شهری و فعالان این عرصه بوده که نسل به نسل به‌عنوان یک میراث کهن انتقال‌ یافته است.

متقی با اشاره به این‌که وجود این دبیرخانه باعث شناسایی، حمایت و ایجاد بانک اطلاعات کاملی از هنرمندان سوزن دوز شهر مهدی‌شهر می‌شود، گفت: با فعالیت دبیرخانه شهر ملی سوزن‌دوزی فرصتی برای حضور هنرمندان این حوزه در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی فراهم می‌شود.

او با بیان اینکه افزایش فروشگاه‌های صنایع‌دستی در شهر ملی سوزن‌دوزی باهدف شناساندن بیشتر این هنر به مردم، گردشگران در دستور کار این اداره قرار دارد.

متقی ضمن تشکر از شهرداری و شورای اسلامی شهر مهدی‌شهر برای ترویج و شناخته شدن این هنر، افزود: تبلیغات می‌تواند دربرند سازی هنر سوزن‌دوزی نقش بسزایی داشته باشد.

دبیرخانه شهر ملی سوز مهدی‌شهر با حضور محمد حمیدی معاون هماهنگی استانداری سمنان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، شهردار مهدی‌شهر، اعضای شورای اسلامی شهر مهدی‌شهر و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072801762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha