دغدغه‌مندی لازمه برنامه توسعه صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی کشور دغدغه‌مندی را لازمه برنامه توسعه صنایع‌دستی عنوان کرد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی، مریم جلالی صبح امروز ۲۸ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور در اهر شهر ملی ورنی در دیدار با خانواده و مادر شهید کریم خجسته، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن شهید والا مقام، گفت: ریشه ما از مادران است. صنایع‌دستی، صنایع خانواده محور و مبتنی بر تربیت مادران است. نکته قابل توجه در این صنعت پویا این است که ۷۵ درصد فعالان صنایع‌دستی بانوان هستند، لذا می‌بایست نگاه مجددی بر آن داشته باشیم.

معاون صنایع‌دستی کشور یادآور شد: ورنی با روح زیبا و خلاق بانوان خلق می‌شود، صنایع‌دستی هر منطقه فرهنگ و زیست بوم آن را نشان می‌دهد، گرچه ورنی شهرتی جهانی دارد اما درصدد هستیم تا ورنی را ثبت جهانی کنیم.

او ادامه داد: اگر صنایع‌دستی دغدغه ذهنی باشد، میتوان گام‌های موثری در راستای توسعه و معرفی آن انجام داد. آموزش عالی در حوزه صنایع دستی از بایدهای مهم این امر است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

جلالی اظهار کرد: تولید اشتغال، ارز آوری، برندسازی فرآیندهای مهمی است که در خصوص صنایع‌دستی به‌صورت همه‌جانبه مورد توجه قرارگیرد، لذا این موضوع همتی جمعی می‌طلبد چراکه صنایع‌دستی امری فرابخشی است و به همین دلیل تمامی دستگاه‌ها باید آماده انجام تمهیدات لازم باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072801770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha