تورهای گردشگری زعفران تربت حیدریه خراسان رضوی برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه از آغاز تورهای گردشگری زعفران به مقصد این شهرستان همزمان با شروع فصل برداشت زعفران خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، علی محمدی با اعلام این خبر گفت: نخستین تور گردشگران خارجی از کشورهای اسپانیا و لهستان از مزارع زعفران منطقه تربت حیدریه بازدید کردند. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه ادامه داد: هم‌زمان با آغاز برداشت زعفران در منطقه تربت حیدریه و زاوه که از اواخر مهرماه آغاز و تا اوایل آذرماه ادامه دارد، تورهای گردشگری داخلی و خارجی در قالب تورهای گردشگری تفریحی، علمی پژوهشی یا تجاری از مزارع زعفران بازدید می‌کنند.

محمدی گفت: این گردشگران علاوه بر بازدید از مزارع زعفران و مراحل جمع‌آوری و فرآوری گل‌ها، از موزه زعفران، بزرگ‌ترین بازار گل کشور، پژوهشکده زعفران، مراحل فرآوری زعفران، شرکت‌های زعفرانی، با دمنوش‌ها و غذاهای زعفرانی پذیرایی می‌شوند.

او ادامه داد: بازدید از سایر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، کارگاه‌های صنایع‌دستی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی، برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها نیز در برنامه تورهای گردشگری گنجانده شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه تصریح کرد: با توجه به حجم بالای تولید و کشت زعفران در منطقه تربت حیدریه و زاوه، برگزاری تورهای گردشگری کشاورزی و زعفران می‌تواند کمک شایان توجهی به جذب و ماندگاری گردشگر در منطقه کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072901776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha