دومین جشنواره توسعه گردشگری پایدار و خلاق برگزار شد

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از برگزاری دومین جشنواره توسعه گردشگری پایدار و خلاق همزمان با 28 مهر روز اراک با محوریت توسعه صنعت گردشگری و ارائه راهکارهای نوین در فرهنگسرای شهر اراک خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مسعود فرخی گفت: اراک همزمان با روز ملی این کلانشهر ۲۸ مهرماه سال‌جاری میزبان برگزاری جشنواره سراسری توسعه گردشگری پایدار خلاق بود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: این جشنواره به همت موسسه مردم‌نهاد گردشیاران و با همکاری این اداره کل، شهرداری اراک و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

فرخی گسترش دانش روز گردشگری، خلاقیت در کارآفرینی و اشتغالزایی در مقاصد نوین گردشگری  را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست و تصریح کرد: این دومین جشنواره توسعه گردشگری پایدار و خلاق است که در اراک برگزار شده است.

هما داوری مدیر موسسه گردشیان نیز هدف از برگزاری جشنواره را خلاقیت در کارآفرینی و اشتغالزایی در کنار معرفی مقاصد نوین گردشگری همچون اراک و استان مرکزی عنوان کرد و گفت: موضوعات این جشنواره توسط اساتید شاخص کشور  با موضوعات روز گردشگری مطرح شد.

او با اشاره به اینکه ۲۸ مهرماه روز به صدارت رسیدن امیرکبیر به عنوان روز اراک نامگذاری شده است، گفت: امیرکبیر در عمر حدود ۴ ساله صدارت خود دگرگونی‌های بزرگی را برای کشور رقم زد و در واقع نامگذاری این روز به نام اراک انتخاب شایسته ای بوده است و امیدواریم که این روز نقطه عطفی در همدلی و توسعه و آبادانی شهر اراک باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072901788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha