نخستین دوره آموزشی پیشگیری و ایمنی در مواقع بحرانی و اطفای حریق برگزار شد

نخستین دوره آموزشی پیشگیری و ایمنی در مواقع بحرانی و اطفای حریق در محل گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری توسط کمیته HSE پژوهشکده حفاظت و مرمت آثارتاریخی‌فرهنگی برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، سمیه کاظمی کارشناس پژوهشی و عضو کمیته HSE پژوهشکده و مسئول برگزاری این دوره با اعلام این خبر گفت: بنا به درخواست گروه پژوهشی هنرهای سنتی برای برگزاری دوره آموزشی آشنایی با روش‌های ایمنی در محیط کار، کمیته HSE پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی، ضمن هماهنگی‌های لازم با واحد مرکز آموزش منطقه 5 عملیات و خدمات آتش­‌نشانی، برای آموزش همگانی پیشگیری و مقابله با مخاطرات در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه، اولین دوره آموزشی تئوری و عملی را به­‌مدت 6 ساعت با حضور امید تیغکار کارشناس سازمان آتش‌­نشانی، در محل گروه پژوهشی هنرهای سنتی واقع در وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  برگزار کرد.

کاظمی افزود: در ابتدای این دوره آموزشی و در بخش آموزش تئوری به مباحث مقدماتی نکات ایمنی پیشگیری و مقابله، کنترل و مدیریت در مواقع بروز سوانح آتش­‌سوزی و حوادث طبیعی مانند زلزله و... اشاره و همچنین درادامه با معرفی و دسته‌­بندی مواد قابل اشتعال و چگونگی نحوه اطفاء حریق با خاموش­‌کننده­‌های دستی متناسب با هر یک از مواد مشتعل آموزش‌­هایی داده شد.

او تصریح‌کرد: سپس شرکت‌کنندگان این دوره در مرحله عملی با نحوه استفاده از انواع خاموش کننده‌­های دستی و برخورد با مواد آتش‌گیر و کپسول­‌های گاز قابل اشتعال در مکان حیاط پشتی ساختمان وزارتخانه آشنا شدند، در این مرحله همکاران بصورت داوطلبانه از نزدیک با استفاده از آموزش­‌های داده شده اقدام به خاموش‌­کردن آتش و کنترل شرایط کردند.

مسئول برگزاری این دوره افزود: در این کارگاه که مورد استقبال زیادی  قرار گرفت، بیش از50 نفر از کارشناسان و همکاران گروه پژوهشی هنرهای سنتی اعم از کادر اداری، کارشناسان کارگاه­‌ها و کارکنان بخش حفاظت فیزیکی و خدمات حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072901827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha