لزوم همراهی آحاد مردم با یگان حفاظت میراث‌فرهنگی گلستان برای برخورد با متخلفان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی وظیفه‌ای همگانی است، ازاین‌رو باید تمام آحاد مردم در پیشگیری از هرگونه آسیب مرتبط با این مواریث ارزشمند، همراه اداره‌کل و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان باشند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، به مناسبت هفته نیروی انتظامی نشست صمیمی کارکنان و فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان گلستان با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان  امروز شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ در گرگان برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در این نشست گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های فرماندهی و کارکنان یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان و همچنین تعاملات شکل‌گرفته با سایر مجموعه‌ها، شاهد ارتقای رتبه یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان گلستان به رتبه برتر کشور هستیم.

محمدجواد ساوری تصریح کرد: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی چه در سطح ملی و چه در استان گلستان کمبودهای بسیاری در حوزه‌های مختلف نیروی انسانی و تجهیزات دارد اما ما وظیفه‌ داریم با همین بضاعت حداقلی کار را پیش برده و به وظایف خود در قبال مردم عمل کنیم.

او بیان کرد: حفظ و حراست از گنجینه میراث‌فرهنگی مرهون تلاش میراث دارانی است که با عشق و علاقه و دلسوزی، همواره در راه اعتلای فرهنگ و حفظ آن، گام برمی‌دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی وظیفه‌ای همگانی است، ازاین‌رو باید تمام آحاد مردم در پیشگیری از هرگونه آسیب مرتبط با این مواریث ارزشمند، همراه اداره‌کل و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان باشند.

او بابیان این‌که تعامل مستمر مردمی با یگان حفاظت عاملی مؤثر در ارتقای امنیت مواریث تاریخی است، تصریح کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت بر بافت‌ها و بناهای تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان نیز در این نشست بر رعایت دقیق قوانین و دستورالعمل‌های یگان حفاظت توسط نیروهای این پایگاه تأکید کرده و افزود: بحث حفاظت از مواریث فرهنگی و تاریخی کشور ازجمله وظایف همگان است و میراث‌فرهنگی و به‌ویژه یگان حفاظت به‌عنوان متولی اصلی بحث حفاظت می‌بایست در تمامی زمینه‌ها، پاسدار و حافظ این آثار ارزشمند و بجا مانده از نیاکانمان باشد.

سرهنگ سیدفرامرز میر خاطرنشان کرد: پرسنل یگان حفاظت ضمن استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود به منظور حفاظت بهینه از آثار تاریخی و فرهنگی این مرز و بوم، تمامی تلاش خود را به صورت شبانه‌روزی در راستای اهداف سازمان همچون گذشته به کار خواهند گرفت.

او گفت: همه مردم استان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با شماره تماس ۳۲۲۴۱۵۵۷-۰۱۷ در میان بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072901832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha