برگزاری نخستین جشنواره به در سهروفیروزان فلاورجان اصفهان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فلاورجان از برگزاری اولین جشنواره میوه به (بهستان) در روستای تاریخی سهروفیروزان از توابع این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حافظ کریمیان اعلام این مطلب گفت: خوشبختانه با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده، در محوطه بنای تاریخی امامزاده ابوالقاسم سهروفیروزان از توابع شهرستان فلاورجان، با حضور فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و جمع زیادی از مردم منطقه و گردشگران، اولین جشنواره میوه به برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فلاورجان ادامه داد: در این جشنواره که به مدت ۲ روز برگزار می‌شود انواع میوه به و فرآورده‌های آن‌که توسط باغداران و بانوان روستای سهروفیروزان تهیه‌شده بود عرضه شد.

او افزود: در حاشیه این جشنواره، صنایع‌دستی روستا نیز شامل میناکاری، خاتم، سفال و سرامیک و دیگر محصولات صنایع‌دستی در کنار پخت نان و آش محلی نیز عرضه می‌شود.

روستای تاریخی سهروفیروزان از توابع شهرستان فلاورجان دارای چهل اثر تاریخی است که از این تعداد ۱۱ اثر دارای قدمت بیش از ۷۰۰ ساله بود و ۷ اثر آن نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402073001868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha