پرداخت بیش از ۶ میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنایع‌دستی کلاله گلستان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کلاله در شرق استان گلستان از پرداخت شش میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدعلی سرگزی روز یکشنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: از ۳۹ هنرمند صنایع‌دستی که پرونده مشاغل خانگی آن‌ها توسط کارشناسان این اداره به بانک‌های عامل معرفی شده بودند اکنون ۱۳ هنرمند صنایع‌دستی با مبلغ شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات خود را دریافت کردند و ۲۶ هنرمند دیگر در حال تشکیل پرونده در بانک عامل و مرحله امضای عقد قرارداد در بانک هستند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کلاله افزود: این تعداد پرونده مربوط به هنرمندان صنایع‌دستی کلاله که به‌صورت انفرادی در کارگاه شخصی و به‌صورت خانگی مشغول فعالیت هستند، بوده است.

او با اشاره به تنوع رشته‌های صنایع‌دستی در کلاله بیان کرد: راه‌اندازی کارگاه‌های خانگی و غیر خانگی معرق، بافتنی سنتی، رودوزی‌های سنتی، حصیربافی، ابریشم‌بافی، گلیم‌بافی، چرم‌دوزی و... از اشتغال‌های ایجادشده در بخش صنایع‌دستی از طریق اعطای این تسهیلات در شهرستان کلاله است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402073001915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha