توسعه فعالیت‌های صنایع‌دستی و گردشگری در اشتغال‌زایی و رونق اقتصاد گیلان موثر است

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه توسعه فعالیت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در اشتغال‌زایی و رونق اقتصاد استان موثر است، گفت: ظرفیت‌های بالقوه گیلان در این سه حوزه کم نظیر و برنامه‌ریزی برای تبلور عینی آنها الزامی است.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ اولین جلسه شورای عالی متناظر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان به ریاست اسدالله عباسی استاندار گیلان و با حضور اعضای شورا در محل استانداری برگزار شد.

در ابتدای جلسه مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان و دبیر شورای عالی متناظر، ضرورت تشکیل این شورا را تشریح و درباره تعاریف و مفاهیم قانونی فرآیند راه‌اندازی شورای عالی استان‌ها توضیحاتی ارائه دادند. 

جهانی، هدف از تشکیل این شورا را سیاست‌گذاری، تاثیرگذار در ساماندهی نظام مسائل حوزه‌های تخصصی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برشمرد و  بیان کرد: این شورا در راستای رشد و توسعه و ارتقای سطح فعالیت‌های تخصصی ادارات کل استانی، هم‌افزایی سیاست‌های راهبردی، تمرکززدایی، تفویض اختیار و بومی‌سازی بررسی و رفع مشکلات حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری استان می‌باشد و گفت تعداد ۲۱ فرصت سرمایه‌گذاری در استان شناسایی شده که برای به ثمر رساندن آنها نیاز به همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی داریم.

او در ادامه جلسه گزارشی از روند اجرای پروژه‌ها و مشکلات پیش روی آنها ارائه داد و خواستار رفع آنها با کمک سایر ادارات و ارگان‌ها شد.

در ادامه جلسه عباسی استاندار گیلان و ریاست شورای عالی متناظر استانی، با اشاره به ویژگی منحصر بفرد استان با دارا بودن جاذبه‌های طبیعی و خدادادی آن تصریح کرد: باید از این موهبت الهی به نحو احسنت در رشد اقتصادی استان، توسعه پایدار و ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

او افزود: باید زمینه ای فراهم کنیم تا سرمایه‌گذاران تشویق شوند در زمینه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان سرمایه‌گذاری کنند تا بدین‌گونه بتوانیم میزان سرانه استان را افزایش دهیم.

استاندار گیلان تصریح کرد: با رشد و توسعه اقتصاد گردشگری، ایجاد و تسهیل زمینه سرمایه‌گذاری و رونق صنایع‌دستی، رشد توسعه اقتصادی استان را تسریع کنیم و دستوراتی را در خصوص همکاری با سرمایه‌گذاران این بخش صادر کرد.

عباسی در خصوص به نتیجه رساندن هرچه سریعتر مجوزهای بی‌نام مصوب کرد که دستگاه اجرایی دیگری از قبیل منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و دبیر شورای بانک‌ها نیز در جلسات بعدی شورای عالی حضور داشته باشند.

ریاست شورای عالی متناظر استانی، به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای مرمت و بهره‌برداری بناهای فاخر و با ارزش موجود علل خصوص بناهای تاریخی در اختیار دستگاه‌های دولتی تاکید و اعلام کرد صرفا نبایستی منتظر ابلاغ اعتبارات دولتی ماند.

او از میراث‌فرهنگی در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی از قبیل جشنواره‌ها که شور و نشاط اجتماعی در عموم مردم ایجاد می‌کند قدردانی کرد.

در ادامه نشست، حاضرین به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402073001917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha