پاکسازی محوطه کاروانسرای جهانی عباس‌آباد تایباد خراسان رضوی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تایباد گفت: محوطه میراث جهانی کاروانسرای عباس آباد تایباد با حضور جمعی از دوستداران میراث‌فرهنگی و محیط زیست در آیینی با عنوان پاکداشت میراث جهانی پاکسازی شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، نظام الدین کارگزار با اعلام این خبر گفت: به همت انجمن میراث‌فرهنگی شهرستان تایباد و سازمان‌های مردم نهاد برنامه‌ای فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی برای همه اعضای خانواده با عنوان پاکداشت میراث جهانی کاروانسرای عباس‌آباد تایباد برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تایباد اظهار کرد: این کاروانسرا با توجه به آلودگی نوری فوق العاده کم آن در سال‌های گذشته به‌عنوان یکی از سایت‌های نجومی مورد توجه قرار گرفته است و همه ساله در دو بازه زمانی مردادماه و آذرماه همایش عکاسی نجومی در آن برگزار می‌شود.

کاروانسرای عباس آباد تایباد به شماره 2386 در سال 1378 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و در ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ در جریان چهل و پنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در ریاض همراه با ۵۳ کاروانسرای دیگر کشور در قالب پرونده کاروانسراهای ایرانی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402073001918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha