برگزاری دوره‌های آموزشی گردشگری روستایی در شوش خوزستان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوش گفت: دوره آموزش گردشگری روستایی باحضور جمعی از دهیاران و فعالان حوزه گردشگری و بوم‌گردی در شهرستان شوش برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، علی بویری‌منجی اظهار کرد: این دوره آموزشی ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ در دهکده گردشگری آوان هفت‌تپه از توابع بخش مرکزی و روستای تاریخی صالح‌داوود از توابع بخش فتح‌المبین شهرستان شوش باحضور جمعی از دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی روستاها، فعالان گردشگری و مدیران بوم‌گردی‌های منطقه برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوش افزود: در این دوره آموزشی که با هدف توانمندسازی جوامع محلی روستاهای هدف گردشگری شهرستان برگزار شد، شرکت‌کنندگان با اصول گردشگری و فعالیت‌های کاربردی اقتصادی در این حوزه آشنایی پیدا کردند.

او تصریح کرد: آشنایی شرکت‌کنندگان با روش‌های کسب درآمد و چرخه اقتصادی گردشگری روستایی با تکیه بر حفظ ارزش‌ها و سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی مناطق روستایی و تأکید بر لزوم حفاظت از میراث‌فرهنگی و محیط‌زیست هر منطقه باتوجه به توانمندی‌های هر منطقه روستایی، از جمله اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی بود .

بویری‌منجی خاطرنشان کرد: این دوره‌های آموزشی در سطوح مختلف با هدف آموزش کاربردی در حوزه گردشگری با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته به صورت مداوم و در مناطق مختلف مستعد گردشگری در سطح شهرستان در آینده برگزار خواهد شد.

او گفت: باتوجه به توانمندی‌های قابل‌توجه شهرستان در زمینه‌های مختلف گردشگری، همچون گردشگری فرهنگی و تاریخی، طبیعی، صنعتی و کشاورزی، مطالعات و بررسی‌هایی درخصوص شناسایی این مناطق به‌عمل آمده است که با انجام اقداماتی که در دست پیگیری است، شاهد افزایش قابل‌توجه مناطق و روستاهای هدف گردشگری در سطح شهرستان شوش خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402073001925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha