معرفی ۹۴ میلیارد تومان پرونده تسهیلات برای صنایع‌دستی کرمانشاه

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه از معرفی ۹۴ میلیارد تومان پرونده برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی صنایع‌دستی به اداره کار خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی در بازدید از کارگاه صنایع دستی با اعلام این خبر اظهار کرد: برای ترویج و توسعه مشاغل خانگی در سال جاری ۹۰۲ پرونده انفرادی و پشتیبان در سطح استان به اداره کار معرفی شده است. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه افزود: این پرونده‌ها شامل بیش از ۹۴ میلیارد تومان تسهیلات است. 

او ادامه داد: از این تعداد تاکنون ۵۹۷ مورد از این پرونده‌ها به ارزش ۶۳ میلیارد تومان برای پرداخت به بانک‌های استان ارجاع داده شده است. 

کوگانی گفت: این تسهیلات در سطح استان پرداخت می‌شود و رشته‌های صنایع‌دستی همچون گیوه‌بافی، گلیم بافی، میناکاری و سراجی سنتی بیشترین متقاضی دریافت تسهیلات بوده‌اند. 

او افزود: ایجاد پایدار و توسعه تولیدات صنایع‌دستی در سطح استان از جمله اهداف اصلی پرداخت تسهیلات در حوزه صنایع‌دستی است. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، گفت: امسال دوره‌های متعددی درحوزه آموزش رایگان صنایع‌دستی در سطح استان برگزار شده و در حال برگزاری است که به ورود نیروی کار جدید در این حوزه کمک می‌کند. 

در استان کرمانشاه ۶۰ رشته صنایع‌دستی با بیش از ۲۵ هزار هنرمند و صنعتگر فعال وجود دارد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402073001928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha