زنان ظرفیت ویژه‌ای در پویایی و کارآفرینی حوزه صنایع‌دستی لرستان هستند

یک بانوی فعال در حوزه صنایع‌دستی لرستان، زنان را نیروی محرکه و عاملی برای پویایی و کارآفرینی در این حوزه عنوان کرد.

فاطمه‌سادات رضایی، دارای مدرک تحصیلی در مقطع فوق لیسانس مدیریت آموزشی است و بیش از یک دهه در حوزه تولیدات صنایع دستی فعالیت دارد.

این بانوی فعال صنایع‌دستی لرستان اظهار کرد: به منظور ایجاد اشتغال و ترویج هنر صنایع‌دستی، تاسیس مجتمع آموزشی آپامه در حوزه صنایع دستی، صنایع غذایی و مدیریت خانواده و همچنین شرکت مصنوعات چرمی چند منظوره به منظور تولیدات چرم و انواع سوزن دوزی در شهرستان دورود را در دستور کار قرار دادم.

رضایی با بیان اینکه از سال ۷۲ با فرمانداری دورود، حوزه علمیه خواهران، دانشگاه آزاد، ادارات صنایع‌دستی، فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی شهرستان در راستای آموزش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ویژه بانوان در این حوزه همکاری داشته، ادامه داد: علاوه بر این، کتاب نوشته‌های هنری در زمینه تولیدات صنایع دستی را نیز به چاپ رسانده است.

او اذعان کرد: در همه عرصه‌ها مشوق بانوان برای ایجاد شغل و کارآفرینی بویژه در حوزه صنایع‌دستی بودیم تا با بکارگیری توانمندی و خلاقیت آنها برای آینده‌ای روشن در افق زندگی با ایجاد اعتمادبه‌نفس برای رفع مشکلات زندگی و به‌حداقل رساندن نیازهای روزمره زنان بی‌سرپرست یا بدسر پرست، موثر باشیم.

این هنرمند افزود: استان لرستان دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه صنایع‌دستی ویژه چرم و صنایع وابسته به آن است و بر همین اساس، اهتمام زیادی به آموزش در این حوزه داشتیم.

رضایی با اشاره به کیفیت بالای صنایع چرمی لرستان و تنوع موجود در این بخش، گفت: تولیدات چرمی بر اساس درخواست و سلیقه جامعه انجام می‌گیرد چراکه کاربردی بودن، بخش مهمی از فرایند تولید و فروش محصولات صنایع‌دستی به شمار می‌رود.

او با بیان که استقبال از چرم و صنایع چرم مطلوب است، اضافه کرد: انواع کارهای دست‌ساز برای استان‌های مرکزی، تهران، کرمان و خراسان رضوی ارسال می‌شود و مورد توجه علاقه‌مندان این صنایع قرار می‌گیرد.

بانوی کارآفرین لرستانی ادامه داد: خوشبختانه کار آموزش و تولید در مجموعه ادامه‌دار بوده و همین امر باعث تداوم کار می‌شود، اما حقیقت اجتناب‌ناپذیر در این حوزه، بحث گرانی مواد اولیه و هزینه‌های رو به‌رشد آنهاست که سبب اصطکاک چرخ تولید شده و باعث نگرانی فعالان و تولیدکنندگان این حوزه می‌شود چراکه ممکن‌است در آینده نزدیک خرید مواد اولیه گران‌تر شود.

رضایی بر ضرورت حضور در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، تاکید و تصریح کرد: بیش از ۱۲ سال است در شرکت مصنوعات چرمی و حضور در نمایشگاه‌های بومی، شهری و استانی، علاوه بر جذب هنرجو، سفارش‌های زیادی داشتیم که نقش موثری بر توسعه کار ما داشته است.

او گفت: یکی از نیازهای مهم برای کسب و کار ما با توجه به قیمت مواد اولیه، برخورداری از تسهیلات کم‌بهره و بلندمدت است که امیدواریم در استان از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

بانوی فعال حوزه صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: یکی از دیگر فعالیت‌های ما طراحی و چیدمان سفره‌های هفت سین نوروزی برای نمایشگاه نوروزی و میادین شهری می‌باشد که در این زمینه نیز، موفق بوده‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402073001947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha