سوددهی ۵ برابری شرکت توسعه گردشگری ایران پس از ضرر نه ساله/ رشد شرکت‌های استانی با اصلاح مسیر و احیای شرکت‌های غیرفعال

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران با اشاره به سوددهی پنج برابری شرکت در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ از اصلاح رویکرد شرکت‌های استانی و احیای شرکت‌های غیرفعال خبر داد.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت توسعه گردشگری ایران با حضور علی دارابی قائم‌مقام‌ وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی همتی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران، سهامداران و نمایندگان وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه، سازمان حسابرسی و سازمان خصوصی‌سازی ظهر امروز یکشنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ در هتل لاله تهران برگزار شد.

همتی با ارائه حساب‌های مالی سال گذشته شرکت توسعه گردشگری ایران از افزایش پنج برابری درآمد شرکت در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ پس از نه سال ضرردهی پیاپی خبر داد.

او با تشکر از سازمان حسابرسی کشور جبران عقب‌ماندگی‌های چند ساله را حاصل مساعدت و هم‌گامی این سازمان عنوان کرد.

اجاره و راه‌اندازی مجتمع تجاری در شیراز به‌منظور ارائه صنایع‌دستی، بازسازی تاسیسات و اتاق‌های هتل لاله تهران پس از سال‌های طولانی، بازسازی تاسیسات لاله چابهار، رنگ‌آمیزی و بازسازی لاله سرعین، بازسازی و مرمت لاله بیستون زیر نظر متخصصان میراث‌فرهنگی، تدوین طرح مقاوم‌سازی آب درمانی سبلان به‌منظور بازساری و بهبود، ارتقای رضایت‌مندی مشتری‌ها از ارائه خدمات ارائه شده در مجموعه هتل‌های لاله از جمله اقدامات مطرح شده از سوی همتی بود. 

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران در ارتباط با فعالیت شرکت‌های استانی که در گذشته محل مناقشه بود، بیان کرد: در گذشته شرکت‌های استانی دچار انحراف و از حرکت اصلی خارج شده بودند که عملکرد آن‌ها اصلاح و برخی شرکت‌های غیرفعال احیا شدند.

او با اشاره به اتخاذ رویکرد متفاوت در ارتباط با فعالیت آن‌ها، ادامه داد: در حال حاضر اکثر شرکت‌های استانی سودده و دارای ظرفیت و زمینه‌ فعالیت‌های متعدد هستند.

همتی بهره‌برداری از مجموعه‌های تاریخی به‌منظور رستوران‌های سنتی، جذب سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه‌های گردشگری، بهره‌برداری مناطق گردشگری و اخذ مجوزهای بوم‌گردی و خانه گردشگری، عقد تفاهمنامه با بخش خصوصی به‌منظور برگزاری تور گردشگری، برگزاری نمایشگاه ویژه سوغات و صنایع‌دستی در سطح استان‌ها، تخصیص ردیف اعتباری تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی به نام شرکت توسعه گردشگری استان، انجام امورات کارگزاری برای اخذ مجوزهای مربوط برای راه‌اندازی و مذاکره با مدیران استانی برای استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های استانی به‌عنوان برنامه‌های آتی شرکت توسعه گردشگری ایران نام برد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402073001954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha